פינוי 15 הבתים בנתיב האבות שיועדו להריסה על פי החלטת בג"ץ בנושא נמשך שעות ארוכות לאחר שמספר מתבצרים בבית האחרון שיועד לפינוי זרקו אבנים ובקבוקים על הכוחות שבאו לפנות. הפינוי החל הבוקר (שלישי) והתנהל ללא אירועים חריגים למרות נוכחותם של מאות צעירים שהגיעו למקום. עם זאת, כאמור, לקראת פינוי הבית האחרון המצב השתנה.

הורדת המזוזה באחד מהבתים בנתיב האבות. קרדיט: מועצת ישע
מהמשטרה נמסר כי "הכוחות הגיעו לבית האחרון בישוב בו התבצרו מאות צעירים מאז שעות הבוקר. לצערנו, השוטרים ולוחמי מג״ב נתקלו בבית זה באלימות והתנגדות אקטיבית וחריגה שכללה ידויי אבנים, בקבוקים וחפצים אחרים לעבר הכוחות. כתוצאה מאלימות חמורה זו והשלכת החפצים לעבר השוטרים באופן ברוטאלי - נחבלו בראשם שני שוטרים ונזקקו לקבלת טיפול רפואי, וכן שוטר נוסף נפגע ברגלו באורח קל". שני מפגינים נעצרו.

הפינוי בנתיב האבות. צילום: מרק ישראל סלם



במהלך פינוי הבתים הראשונים נמשכה ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים. תושבי נתיב האבות קראו לנוער שהגיע למחות נגד הפינוי לסלק את הצמיגים מן המקום ולהימנע מהבערת צמיגים. "מי שזה לא מתאים לו ורוצה להבעיר, שיעשה את זה במקום אחר", הסבירו. במקביל לאירועים בנתיב האבות חסמו מספר צעירים את הכניסה לירושלים על ידי הבערת צמיגים. כוחות משטרה שהגיעו למקום פינו אותם מהכביש והשיבו את התנועה לסדרה. 



תומך מפתיע בתושבים המפונים היה שופט העליון בדימוס צבי טל, שאף מתח ביקורת חריפה על בג"ץ שהורה להרוס את הבתים. בביתה של משפחת רגוניס , שבג"ץ הורה להרוס, הוא אמר: "אני מתגעגע לבית המשפט הטורקי. בית המשפט אז לא היה נותן להרוס בית לאחר שנבנה הגג".



הפינוי בנתיב האבות. צילום: מרק ישראל סלם
 
אתמול בערב התקיימה עצרת הזדהות בהשתתפות מאות אנשים. שרת המשפטים איילת שקד אמרה במהלך העצרת כי "מחר יהיה פינוי מיותר לחלוטין. הוא נובע משגיאה קשה: תחילתה בתשובת מדינה שגויה שניתנה לפני כמה שנים – את זה תיקנו מהשורש. סופה בהחלטה שגויה של בג"ץ". 
"הבשורה היא שכאן זה נגמר", הוסיפה, "בשלוש השנים האחרונות שינינו את השיח: במקום לשאול "מתי מפנים", היום שואלים – "איך מסדירים". על כל בית שמפנים – אנחנו בונים עשרות רבות. מחר נחנוך כאן את השכונה החדשה ואנחנו בתהליך אישור של מאות יחידות דיור. מכאן כולנו נגיד לארגוני השמאל הקיצוני: תודה. אתם מסייעים לבניית היישובים ביהודה ושומרון. באתם לקלל ויצאתם מברכים. מהחורבן הזה אנחנו יוצאים לבניה ומקדמים בניית מאות יחידות דיור – זה המסר שלנו מהיום הזה".

צילום: מרק ישראל סלם
יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט אמר בעצרת כי "אחיי ואחיותיי, מי שרצה להרוס 15 בתים יקבל בעזרת השם 350 בתים על הגבעה הזאת. אנחנו בערב קשה, תושבי שכונת נתיב האבות וכל מי שהתיישבות בארץ יקרה לו, לא יכול להבין. אין מילה אחרת למעט אבסורד. שאלה אותי נערה לפני דקה למה, לא ידעתי מה לענות. אין תשובה, אין סיבה, ואין הגיון. לפעמים בג"צ הוא נורא אקטביסט בעניין זכויות אדם, אבל כשמדובר בזכויות התושבים כאן פתאום בית המשפט נעשה פאסיבי".
עוד אמר: "לצערנו מחר הבתים יפונו ובמקביל כבר הקמנו את המשך השכונה והמערכה כולה תוכתר בהצלחה כאשר הבטחת ראש הממשלה תקויים במלואה ותוקם שכונה ענקית על הגבעה הזו. לפעמים נקטע חלק מהגוף אבל במערכה הגדולה אנחנו מנצחים, ובקרוב בעזרת השם נתיב האבות, גוש עציון וכל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון יהיו חלק אינטגרלי ממדינת ישראל".  
סגן השר בן דהן אמר ש"מה שאנחנו רואים כאן זהו עוול בלתי נתפס - הרס לשם הרס ואנחנו עושים ונעשה הכל על מנת שמראות כאלו לא ישובו. משרד הביטחון הכשיר את הקרקע ובעזרת השם עוד נזכה לחנוך 350 יחידות דיור חדשות במקום".