המשטרה פענחה את אירוע הריגתו במכות אגרוף של אלכסיי גונטה בן ה-43 ממולדובה, שהתרחש ב-26 במאי בפתח תקווה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. דימיטרי טיקליאן, אזרח אוקראינה בן 21, הכה את גונטה במכות אגרוף בראשו סמוך לפאב בעיר, לאחר שלטענתו כינה אותו "חוחול", כינוי גנאי ברוסית לאוקראינים. עם גיבוש התשתית הראייתית נגד טיקליאן, הוא הובא אתמול להארכת מעצר נוספת במהלכה הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין הריגה וכן בקשה לעוצרו עד תום ההליכים.



גונטה, שנפגע ממספר מכות אגרוף בראשו ונפל ארצה, פונה בהכרה מלאה לבית החולים בילינסון, ושם תוך זמן קצר הדרדר מצבו לכדי מוות מוחי, ומותו נקבע.



תחילתו של האירוע בדיווח שהתקבל סמוך לשעה 05:40 על קטטת שיכורים בפאב ברחוב גוטמן בעיר. צוות סיור של משטרת ישראל זיהה במרחק של כשלושים מטר מהפאב התקהלות ואדם שוכב על הרצפה. האיש פונה לטיפול בבית החולים, וכאמור, תוך זמן קצר הדרדר למצבו, והוא הוגדר פצוע אנוש עד שנקבע מותו.



החקירה הוטלה על צוות חקירה מיוחד במשטרת ישראל שהחל באיסוף ממצאים מהזירה, גביית עדויות וצפייה בסרטוני מצלמות אבטחה של בתי עסק באזור. בסרטונים תועד המפגש של הקורבן עם התוקף סמוך לפאב, וההתגודדות שהובילה לתקיפתו על ידי אדם אלמוני.



פעילות מודיעינית וטכנולוגית הובילה לאיתורו בהוד השרון של טיקליאן בתוך יומיים מהתקיפה. טיקליאן, אוקראיני המגדיר עצמו כפליט, נכנס לישראל בחודש פברואר האחרון, התגורר ברמת גן ועבד בשיפוצים.



לטענתו, הוא פגש בקורבן בכניסה לפאב, ולאחר שיחה קצרה איתו התרחקו השניים מהפאב, שם הכה אותו מספר פעמים בראשו. לטענתו של טיקליאן, גונטה כינה אותו "חוחול" באופן שפגע בו על רקע מוצאו האוקראיני.