טרור עפיפוני ובלוני התבערה ממשיך להשתולל בדרום הארץ: היום (שבת) התרחשו עשרות שריפות באזור העוטף בעקבות שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה. במהלך היום טיפלו צוותי הכיבוי ואנשי הבטחון של המועצה האזורית אשכול ב-16 שריפות שפרצו בעקבות עפיפונים ובלוני תבערה במרחב. השריפות כילו כאלפי דונמים של שטחים חקלאיים וחורש טבעי באזור נחל הבשור, יער כיסופים, תל גמה, עין השלושה, מגן, עין הבשור וכרם שלום. 



שריפה בעוטף עזה

במועצה אזורית שער הנגב היו שבעה מוקדי שריפות - שלושה בשטחי ניר עם, אחד בשטחי מפלסים ושלושה בשטחי נחל עוז.


שריפה בעוטף עזה

בתוך כך, צה"ל ביצע ירי באמצעות כלי טיס בסמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה באזור מחנה הפליטים אל-בורייג' בדרום רצועת עזה. על פי הדיווחים הפלסטינים, ישנם שני נפגעים באירוע.



מרשות הטבע והגנים מסרו כי בשריפה שהתחוללה בנחל הבשור באזור תל גמה, נשרפו כ-1000 דונם. בשתי דליקות בשמורת ניר עם, נשרפו כ - 150 דונם. כמו כן, ברשות הטבע והגנים הוסיפו כי כ-10,000 דונם של שמורות טבע בנגב המערבי עלו באש מאז תחילת טרור ההצתות מרצועת עזה.



חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) כתב בטוויטר בעקבות המספר הרב של השריפות כי "זה היום הכי קשה בעוטף עזה מאז תחילתו של טרור העפיפונים. החום הכבד (43 מעלות) בשילוב האש, קטלניים. מטוסי כיבוי נלחמו, כבישים נחסמו והמתנדבים הצטרפו כדי שהאש לא תתפשט לבסיס צה"ל ותגרום לאסון עצום. לאן זה עוד ימשיך? קבינט, זה הזמן לעצור את זה ולפעול! דין עפיפון כדין קסאם".



גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול אמר: "עוד יום של מאבק עיקש עבר על אנשינו בשטחים הפתוחים ותחת החום הכבד כדי לבלום התפשטות האש בכלל וליישובים בפרט. כמו פעמים קודמות אנשינו עמדו במשימה חרף הקשיים. זו דוגמה לערבות ההדדית של כל אנשי הביטחון של אשכול שפועלים בשיתוף פעולה מקצועי עם כלל הגורמים. אנו מעודכנים ועדים לכך שהנושא לא נעלם מעיני מערכת הביטחון ואנו מצפים לעקביות בגישה לסיכול האיום״.



אתמול חיל האוויר תקף באמצעות כלי טיס עמדת תצפית של חמאס הסמוכה למיקום ממנו שוגרו בלוני נפץ ותבערה בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הצבא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני נפץ ועפיפוני תבערה וימשיך לפעול למניעת השימוש בהם". מוקדם יותר ביצע צה"ל ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שהפריחה בלוני נפץ ולעבר כלי רכב בדרום רצועת עזה.



צילום: דוברות מועצת אשכול

 
צילום: דוברות מועצת אשכול
 
גורמים בצה”ל ציינו אתמול כי הצבא נערך לאפשרות שהיום ינסה חמאס לרכז מאמץ כדי לשגר יותר עפיפונים ובלונים לעבר ישראל. במקביל בצה”ל שינו בימים האחרונים במידה מסוימת את מדיניות התגובה כלפי עפיפוני התבערה, וגם אתמול בוצע פעמיים ירי מכלי טיס לעבר קבוצות פלסטינים שמשגרות את העפיפונים.
בשלב זה נועדו התקיפות רק להזהיר. אולם בצה”ל מבחינים בין העפיפונים לבין בלוני הנפץ, ולא מן הנמנע שככל שיימשך השימוש בבלוני הליום נושאי חומר נפץ, תוחרף תגובת צה”ל בהתאם. גם אתמול גרם טרור העפיפונים לשריפות בעוטף עזה ביותר מעשרה מוקדים. נציב כבאות והצלה דדי שמחי אמר אתמול כי עד כה טיפלו כוחות הכיבוי ביותר מ־400 שריפות בעוטף עזה וכי נשרפו כ־25,000 דונם.