"יעל מדברת עם כולם רק לא עם ההורים של הגן". עשרות הורים לילדי גן ״הקטנטנים של יעל״ הפגינו הערב (שני) מול ביתה של מנהלת הגן, יעל סבתו, אשר בגן אותו היא מנהלת נחשפה התעללות בפעוטות שנפלו קורבן למעשיה של הגננת סיגל אלקיים וייס השוהה במעצר. ההורים צעקו ליעל הגננת לרדת למטה: "יעל מדברת עם כולם רק לא עם ההורים של הגן" ו"לא, לא ניתן ליעל להתעלם".



ההורים מאשימים כי סבתו ידעה על המעשים ושתקה. "לפי מה שאנחנו מבינים וכל הסימנים מראים על כך - יש לה מידה לא מבוטלת של אשמה, היא הייתה מודעת לדברים ונתנה לזה לקרות", סיפרה ל"מעריב-השבוע" ד', אחת האמהות שבתה הייתה בגן. "אנחנו דואגים שהמקרה ימשיך להיות בתודעה התקשורתית כדי שהמשטרה תחקור את זה כמו שצריך ושזה לא יהיה אחד מאותם המקרים שיורדים מהכותרות תוך יומיים".



ד' סיפרה כי לאחר שנחשפו המעשים ההורים היו בהלם: "סיגל היא הסיבה שבגללה כולם הגיעו לגן. זה גן שנחשב אחד הטובים ברמת גן ואנשים הגיעו לשם שנים והרגישו שהם משאירים את הילדים שלהם במקום הכי בטוח בעולם. ההלם הגדול שנוצר הוא בגלל הדיסונס של איך שתפסנו אותה למה שגילינו עליה. אף אחד לא חשב שהיא מסוגלת לזה, יכולנו להגיד את זה על אנשים אחרים אבל לא עליה".



"מתחילים להבין שהיו שם טיוחים"

סבתו הכחישה את דבר מעורבותה במקרים במפגש ההורים שכינסה בשישי לאחר חשיפת הפרשה. לדברי ד', "עכשיו אנו יודעים שזה לא המצב, כולם היו שותפים להתנהגות האלימה בגן, לחדר חושך, כולם היו שותפים בצורה כזו או אחרת, מתחילים להבין שהיו שם טיוחים".



בתוך כך, עיריית תל אביב-יפו אישרה היום תוכנית המרכזת את הטיפול העירוני בגילאי לידה עד 3. התוכנית העירונית, בהובלת ממלא מקום ראש העירייה אסף זמיר, מחזיק תיק החינוך, כוללת, בין היתר: ריכוז הטיפול העירוני בגילאי לידה עד 3 במינהל החינוך, מתוך הבנה כי המינהל יידע להכיר בחשיבות הצרכים השונים ושמירה על רצף חינוכי מגיל לידה ועד גיל 18. בנוסף, הגדלת היצע המסגרות לגיל הרך, הן באמצעות הקלה על הקמת מסגרות חדשות (סיוע בהיתרים, הקלה בתשלומים שונים) הן באמצעות בניה של מבנים חדשים, כולל שילוב בתוך אשכולות גנים חדשים, כך שיהיה רצף מגיל לידה ועד גיל 6, והן באמצעות המשך הקצאת נכסים עירוניים לשימוש כמסגרות לגיל הרך.



כזכור, מוקדם יותר היום, סבתו החליטה בעצת פרקליטה, עו"ד שרון נהרי, לסגור את הגן עד להודעה חדשה. עו"ד נהרי הסביר כי לעת עתה הגן ייסגר וזאת כדי לא לחבל בהליך החקירה. "למנהלת הגן יעל סבתו אין ולא היה קשר לאירועים החמורים. אנחנו היינו אלה שהעברנו למשטרה את מצלמות האבטחה ושיתפנו פועלה באופן מלא על מנת שהמשטרה וגורמי האכיפה האחרים יוכלו למצות את הדין עד תום עם מי שביצע עבירות פליליות במקום. רק בתום מיצוי החקירה תתקבל ההחלטה לגבי המשך פעילות הגן".



מעצרה של אלקיים וייס, הגננת החשודה בהתעללות הוארך אתמול בשלושה ימים בבית משפט השלום בתל אביב. לפני הדיון חיכו לה באולם הורי ילדי הגן, והטיחו בה מילים קשות, בין השאר צעקו לה ההורים "מפלצת", "תסתכלי לנו בעיניים", "תתביישי לך", "עשית לילדים שלנו חדר חושך", ו"את תבכי, שכל החיים שלך תשבי בכלא".