לפני כשלושה שבועות, לבקשת לשכת ראש הממשלה נפגשו בכירים ברשות האוכלוסין עם פעילים בעד גירוש המסתננים מדרום תל אביב, בהם שפי פז, והציגו הצעה משופרת להסכם עם נציבות הפליטים של האו"ם, במטרה לגייס את תמיכתם למהלך, כך פורסם הערב (שני). לפי הדיווח הפעילים ראו שההצעה דומה להסכם הקודם שנחתם ובוטל וסירבו להצעה שהונחה לפתחם.



שפי פז אמרה כי "הציגו לנו את מתווה האו"ם, שהם הגדירו כמשופר, במרכאות, היו בו כמה תיקונים קוסמטיים שקשה אפילו להבחין בהם, שאין לו שום היתכנות לצאת לפועל ואנחנו ממשיכים להתנגד לו".



"בתקופה האחרונה יש עליה בעבירות אלימות, שוד ותקיפה חמורה בקרב מסתננים בדרום תל אביב, ביחס לשנה קודמת", התריע השבוע סנ"צ צחי שרעבי, מפקד תחנת משטרת שרת, המופקדת על אזור התחנה המרכזית הישנה והחדשה בתל אביב, במהלך דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש, כינס את הישיבה לדיון על אכיפה כלפי מסתננים ועל יישום חוק הפיקדון בגין העסקת מסתננים. 



"בשנת 2017 הייתה הרבה הרתעה מנהלית כי הייתה היכולת לשלוח לסהרונים וחולות. הייתה יכולת למנוע ולצמצמם אלימות ופשיעה. הם מבינים היום שאין יכולת לאכוף כי הליך פלילי הרבה יותר מורכב", ציין סנ"צ שרעבי.



"התופעה של קטטות בין מתנגדי לתומכי המשטר באריתריאה פחות מטרידה אותי", אמר ח"כ קיש, "האלימות עצמה וכרסום ההרתעה מאד מדאיגים ואני מבקש מהמשטרה להעביר לוועדה נתונים. אני שואל את רשות ההגירה האם יש לנו תמונות של תומכי משטר להגדרתם. למה הם פה?".