בטור פרשנות שפורסם בעיתון אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה ושכותרתו "הלם בישראל", טוען המחבר עלי חידר כי הפרסום הישראלי של פרשת ריגולו של השר לשעבר גונן שגב, שנאשם כי העביר סודות לאיראן, חושפת הישג מודיעיני איראני חסר תקדים.



עוד בטרם הספיק נתניהו לנצל את  החשיפה המתוקשרת של ארכיון הגרעין האיראני לצרכי המאבק שלו באיראן, טוען חידר, "רשמה איראן הישג מודיעיני חסר תקדים נגד ישראל" עם גיוסו של גונן שגב, שר האנרגיה והתשתיות לשעבר, לטובת פעילות מודיעינית איראנית. מעצרו של שגב חשף, לדבריו, את מאפייניה והיקפה של המערכה המודיעינית בין טהראן לתל-אביב.



הוא הדגיש כי הסוגיה תופסת מקום מרכזי בסדר היום בישראל, ובעוד שהתקשורת הישראלית מגויסת לרוב לטובת אינטרס הביטחון הלאומי של ישראל, במקרה זה היא לא יכולה היתה להסתיר את גודל ההישג המודיעיני של איראן. בעקבות החשיפה, כך נכתב, מבינה ישראל כי איראן מחזיקה ב"מידע איכותי ועדכני" אודות כל המתקנים אשר היו נתונים לאחריותו של שגב כשר האנרגיה והתשתיות. 



כמו-כן טען המחבר כי ניתן להעריך את היקף הידיעות שהעביר שגב למודיעין האיראני כשמביאים בחשבון כי השב"כ עצר את שגב שש שנים לאחר שגויס לשירות המודיעים האיראני. תוצאות ההצלחה המודיעינית האיראנית יבואו לידי ביטוי למשך תקופה ממושכת, כתב, שכן במשך שש שנים היתה לשגב גישה חופשית לחלוטין למתקנים, יעדים ומידע "אשר רבים מן המגויסים האחרים [לשירות המודיעין האיראני] לא יכולים להגיע אליהם".
 
חידר רמז כי המשטר בטהרן העדיף שלא לחשוף את הפרשה בעצמו, על מנת שלא לספק עילה לפקפק בה, כפי שקרה לדבריו במקרה חשיפת ארכיון הגרעין האיראני על-ידי נתניהו.