לאחר קביעת בית המשפט אמש לפסול את הודאותיו בחקירה, אשר נמסרו תחת עינויים ושימוש ב"אמצעים מיוחדים", אמו של הקטין המואשם ברצח בדומא, התייחסה היום (רביעי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM לפסיקה. "הרצח בדומא אכן היה מזעזע, ועורר רגשות עזים, אך הטרגדיה הזו לא קשורה אלינו. כל ההוראות שנגבו מבני היו תחת עינויים והן אינן קבילות", אמרה האם. 

עוד הוסיפה האם כי "בני יושב במאסר כבר שלוש שנים בתנאים הקשים ביותר במדינת ישראל, קשים יותר מהתנאים של מחבלים מורשעים עם דם על הידיים. מלכתחילה המשטרה עצרה נער נורמטיבי עם פאות. מרגע שהחלו העינויים שום דבר שבני אמר עד סוף החקירה אינו קביל בעקבות פגיעה חמורה בגופו, בנפשו ובכבודו של הנחקר". 

כשנשאלה האם בנה היה נוהג לומר בבית שהוא שונא ערבים, השיבה: "אנחנו לא מדברים ככה בבית, אנחנו לא מדברים כך כלפי אף אדם כי אנחנו שומרים על תרבות דיבור אצלנו. אני שייכת לדור בו אם מישהו היה מדבר לא יפה היו שוטפים לו את הפה עם סבון. אני חושבת שלאורך כל הדרך היינו הורים קשובים לבן שלנו". 

בהמשך תקפה אימו של הקטין את אילה חסון, כאשר האשימה את בנה על כך שהודה כי שרף כנסייה, ואמרה: "אם היית עוברת את העינויים הללו היית מודה בדברים חמורים יותר. אני לא מתכוונת להצטדק על דבריו של בני". חסון הבהירה בתגובה לכך: "אקריא למאזינים את הקטע מתוך דברי השופטת: 'תרגיל המדובבים שנעשה לקטין יישאר קביל כראייה במסגרת הודאה באישומים שאינם קשורים לדומא, כגון הצתת כנסייה וחברות בארגון טרור. כמו כן, ההודאה שמסר על האירוע בדומא באופן היפותטי תישאר קבילה". 
 



פרקליטת מחוז מרכז, עו"ד רחל אבישר אבלס, שמנהלת את תיק דומא, ציינה בכאן ב' כי הפסילה שינתה במקצת את התשתית הראייתית, אך ההאשמות שיוחסו לקטין - שהן עבירות של קשירת קשר - נותרו בעינן.

"ללחץ של השב"כ יש מטרה לסכל פיגועים עתידיים ולא לצרכים משפטיים. כמות הפיגועים הצטמצמה מאוד לאחר החקירה", אמרה אבישר אבלס, "ביהמ"ש פסל חלק מההודאות, אך לא קבע שהן נגבו בעינויים. הוא לא הכריע. ביהמ"ש כן קבע שהייתה הצדקה לבצע חקירה סיכולית, מכיוון שמדובר היה בתשתית טרור".
כמו כן אמרה כי "כתב האישום הוגש על סמך תשתית הראייתית שנאספה. המשפט עומד להמשיך לגבי שני הנאשמים. ההגנה מן הסתם תבקש לשחרר את הקטין אך עמדת המדינה היא שיש להמשיך להחזיקו במעצר".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן