ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הערב (שישי) בחשבון הפייסבוק שלו: "השבוע נשבר שיא נוסף באבסורד. בפעם הראשונה בהיסטוריה מגישים כתב אישום נגד רעיית מנהיג על אוכל וחמגשיות. אוכל וחמגשיות. עזבו את העובדה שכולם אכלו מהאוכל הזה - עובדי הבית, אורחים רשמיים, אפילו ראשי מדינות".
לדבריו, הדבר הכי אבסורד בכתב האישום הזה זה שהוא מתבסס על נוהל בלתי חוקי. "חמישה ימים לפני שנכנסתי לתפקיד רה״מ ב-2009, שלושה פקידים בלתי מוסמכים קבעו נוהל מיוחד. רק שהם לא קיבלו את האישור הדרוש מבחינת החוק מוועדת הכספים של הכנסת ורק היא קובעת. היא קובעת שהמדינה נושאת בהוצאות הכלכלה של ראש הממשלה ומשפחתו במעון רה״מ, בדיוק כמו בבית הנשיא. אז מדובר כאן בכלל בנוהל בלתי חוקי".
"כתב אישום שמבוסס על נוהל בלתי חוקי - לא יחזיק מים. אבל האבסורד הזה לא מונע ממני להתעסק בדברים החשובים באמת עבור המדינה שלנו ועבורכם. ולכן נפגשתי היום עם שליחיו של הנשיא טראמפ, פגישה חשובה מאוד לביטחון המדינה, לעתיד המדינה שלנו. שבת שלום לכם".

כזכור, אתמול הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, על מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בפרשת מעונות ראש הממשלה, זאת בעקבות החתימה עם ניר חפץ על הסכם "עד מדינה" בפרשת וואלה-בזק, ולאחר שהתברר כי בידיו מידע נוסף המחזק את החשדות נגדה בתיק זה. כעת, התברר כי עדותו במשטרה של חפץ הכריחה למעשה את פרקליטות המדינה לערוך שימוע נוסף לשרה נתניהו בעקבות המידע החדש שהושג בעניינה. לאור הרגישות הציבורית, הפרקליטות מבקשת שהמשפט בעניינה יידון בפני הרכב של שלושה שופטים ולא בפני דן יחיד.
פרקליטיה של שרה ניסו להדוף את הטענות, אולם היועץ המשפטי לממשלה לא השתכנע לסגת מכתב האישום. גם ניסיונות הפשרה, במסגרתה הייתה אמורה להשיב את הכספים שנטלה על פי החשד שלא כדין, עלו על שרטון. ומשום כך החליטה היום הפרקליטות על הגשת כתב האישום.
ל"מעריב אונליין" נודע כי גם אם עורכי דינה של נתניהו היו מציעים להחזיר את כל הסכום בסופו של דבר, התיק לא היה נסגר, זאת מכיוון שבפרקליטות סברו שבנסיבות העניין החדשות מבחינה משפטית אי אפשר לסגור אותו.