שלושה ילדים טבעו היום (שישי) ברחבי הארץ בתוך מספר שעות. המקרה הראשון התרחש בשעות הצהריים, כשילדה כבת ארבע טבעה בחוף רותם שיזף בעין גב. היא הועברה באמצעות מסוק לבית החולים זיו בצפת, ונמסר כי היא הועברה למחלת טיפול נמרץ ילדים כשמצבה קריטי. עוד נמסר מבית החולים כי צוות מורחב של רופאים נאבק על חייה. 
אחר הצהריים התקבל דיווח על ילד כבן שמונה שטבע בבריכה במועצה האזורית שפיר. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בילד פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן פונה לבית החולים קפלן ברחובות, כשמצבו קשה והוא מונשם. כעבור מספר דקות התקבל דיווח על ילד כבן ארבע שטבע בבריכה ציבורית בראשון לציון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח אסף הרופא, כשמצבו בינוני. 
מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2018, טבעו למוות 177 ילדים בישראל. עד כה, בשנת 2018 טבעו למוות 20 ילדים ובשנת 2017 טבעו למוות 15 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שנת 2018 מסתמנת כשנה קשה מאוד מבחינת נתוני הטביעה של ילדים, וזה עוד לפני שהחלה חופשת הקיץ. ניתן למנוע טביעה באמצעות הקפדה על הנחיות הבטיחות. ליד מקורות מים, ילדים מתחת לגיל חמש ושאינם יודעים לשחות חייבים בהשגחה צמודה ופעילה של מבוגר שיהיה במרחק נגיעה מהילד ופנוי מכל הסחת דעת. לימודי שחייה מומלצים החל מגיל ארבע. בכל מקרה אין להיכנס לים ללא נוכחות מציל במקום".