השר וראש השב"כ לשעבר יעקב פרי אמר היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע כי ארגון חיזבאללה תכנן לחטוף את השר לשעבר גונן שגב, שמואשם בריגול עבור איראן, במקומו של איש העסקים אלחנן טננבוים, שנחטף בשנת 2000 על ידי הארגון. "ללא ספק מדובר כאן באיש שסומן כיעד לגיוס על ידי המודיעין האיראני. למזלו, הוא לא היה אלחנן טננבוים, כיוון שהחיזבאללה סימן אותו כמועמד לחטיפה במקומו".

ראש השב"כ לשעבר הוסיף: "הוא פשוט לא ביצע את העסקאות המפוקפקות במפרץ הפרסי כמו שטננבוים כן עשה ובסופו של דבר נחטף. הוא על הכוונת כיעד כיוון שהאיראנים איתרו את העובדה שהוא מאוד כועס על ישראל וחושש שנעשה לו עוול ושללו את רישיונו לעסוק ברפואה. הוא טיפוס קלאסי מכיוון שהוא תאב בצע וקל לו להסתבך בעסקאות מפוקפקות. הוא לא איש רציני שבודק את הדברים האלה, והראייה היא שהגיעו אליו בניגריה וגייסו אותו"
"אני כמו הרבה אחרים שהנזק שהוא גרם איננו קריטי למרות שלא השתנו דברים דרמטיים בנושאים אסטרטגיים במשק האנרגיה. אבל יש לו איזו תרומה לנזק מצטבר".



כזכור, השבוע הותר לפרסום כי שגב נעצר בחודש שעבר בחשד לסיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד המדינה. לפני ימים אחדים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד שגב.