אירוע קשה בכנרת: גבר כבן 30 טבע היום (שבת) בחוף רון בכנרת, זאת לאחר שככל הנראה נפל מסלע אל המים. שוטרי השיטור הימי שהוזנקו למקום איתרו את הנפגע במרחק של כשני מטר מהחוף, קפצו אל המים ומשו אותו החוצה אל החוף. הצוות הרפואי שטיפל בנפגע לאחר מכן ביצע בו פעולות החייאה, אך נאלץ לבסוף לקבוע את מותו במקום.



גבר טבע בכנרת. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הטביעה נגרמה בעקבות צילום שביצעו המנוח וחברו, שניהם תושבי שכם, בעוד הם עומדים על סלע בחוף רון, כאשר לאחר מכן המנוח מעד ונפל למים. פאראמדיק מד"א צורי נבות מסר: "כשהגענו לחוף ראינו את השיטור הימי מחלצים מהמים גבר מחוסר הכרה כבן 36. אזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא עמד על הסלעים, נפל למים וחולץ אחרי מספר דקות. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".



אירועי טביעה בכנרת אינם נדירים, כאשר רק אמש טבעה ילדה כבת ארבע בחוף רותם שיזף בעין גב. הילדה הועברה במסוק אל בית החולים זיו בצפת כשהיא במצב אנוש. הצוות הרפואי ביצע ניסיונות החייאה גם בשטח וגם במסוק, כשהיא ללא דופק וללא נשימה. היום נמסר מבית החולים כי על אף המאמצים הממושכים, נקבע מותה. 



בנוסף, בחודש שעבר טבע אירע מקרה טביעה נוסף של נער בן 17, זאת לאחר שקפץ למי הכנרת באזור המכונה "המזרקה". הנער יצא לטיול עם חבריו, ולאחר שקפץ למים, משלא צף בחזרה הבינו חבריו שכנראה טבע והזעיקו את כוחות ההצלה. 



מקום הטביעה בכנרת. צילום: תיעוד מבצעי מד"א