ח"כ מיכל רוזין מ"מרצ" החליטה לפנות לשר הפנים אריה דרעי לאחר הפרסום אתמול ב"מעריב אונליין" על מצבה של פונמילולה אולסגום, עובדת זרה בלתי חוקית מניגריה, שנעצרה בתחילת החודש ביחד עם ארבעת ילדיה הקטנים במטרה לגרשם מהמדינה. החמישה מוחזקים מאז באגף "גבעון" בכלא מעשיהו. יש לציין כי הופנתה אל לשכת שר הפנים בקשה להתייחסות מצד "מעריב אונליין", אך בלשכה בחרו שלא להתייחס. במשרד הרווחה הפנו אל משרד הפנים והחוץ. 

כלא "מעשיהו". צילום: אבשלום ששוני
כלא "מעשיהו". צילום: אבשלום ששוני


דובר שירות בתי הסוהר אסף ליבארטי התייחס בשיחה עם "מעריב אונליין" לתנאים בהם מוחזקים הילדים ואמם: "האגף בו מוחזקים האזרחית הניגרית וילדיה הוא אגף פתוח המותאם למשפחות. התאים פתוחים בכל שעות היום והלילה והילדים רשאים לצאת כל אימת שירצו. ישנה גם חצר שבה הם יכולים לשחק. באגף נמצאות עוד שתי נשים שגם להן יש ילדים. ככל שישנה בעיה רפואית היא מטופלת." 

כל ילדיה של אולסגום, נולדו בישראל מאז הגיעה לארץ ב-2010 וכולם נושאים שמות עבריים. הבוגרים שבהם דוברים עברית. בנה הבכור סובל מקשיי התפתחות חמורים ולכן בית הספר "ארן" בתל אביב לקח אותו תחת חסותו והוא היה אמור לסיים השנה את כיתה א' בכיתת החינוך המיוחד. משנודע בבית הספר כי התלמיד נמצא במעצר על לא עוול בכפו, התגייס הצוות הלימודי כדי לממן למשפחה ייצוג משפטי. הצוות גם פנה לבית המשפט בבקשה שיתחשב במצבו ויאפשר לו לשהות בארץ שנה נוספת כדי להשלים את הטיפול, על מנת שזה האחרון יאפשר לו להשתלב ביתר קלות בניגריה, אם יוחלט לגרש את משפחתו. 

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "מדובר בשוהה בלתי חוקית שנמצאת כאן שנים רבות. כל ערכאה בעניינה קבעה כי עליה לצאת מהארץ לאלתר ואף חולטה לה ערבות בהוראת בית המשפט. הנ"ל עושה דין לעצמה כבר תקופה ארוכה ולא יוצאת. איננו מוצאים מקום לקבל החלטה שונה מזו שקיבל בית המשפט".