ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק ידוע בציוציו החריפים נגד בנימין נתניהו, אך האם הפעם הלך צעד רחוק מדי? בציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר שלו הבוקר (שלישי) בעקבות פרסומי תמלילי ההקלטות של עד המדינה ניר חפץ, יועצו הקרוב של ראש הממשלה במשך השנים, שפורסמו ביומיים האחרונים בחברת "החדשות", השווה ברק את נתניהו ורעייתו למלך צרפת לואי ה-16 ואשתו מרי אנטואנט, שהוצאו להורג בגיליוטינה באשמת בגידה בשנת 1793.



ברק כתב, כשהוא מציג את תמונתו של המלך לואי ה-14 (אף שהתכוון להשוות את נתניהו ללואי ה-16): "כשהגיעו הטענות על השחיתות ומחסור, הוא אמר: לא יהיה כלום כי לא היה כלום. רעייתו אמרה: אם אין להם לחם שיאכלו עוגות. לא עזר להם ביום הדין". לאחר מספר דקות הסיר ברק את ציוצו מהרשת.





ברק ביקש בדבריו להתייחס לחלק נוסף מ"אוסף ההקלטות" של חפץ שנחשף אמש ב"החדשות" שלא פחות מטלטל מקודמו, ששודר שלשום. ההקלטות הנוספות, שבוצעו אף הן בשנת 2010, מתעדות שיחות בין חפץ, שהיה באותה עת ראש מערך ההסברה, לבין יוסי שטראוס, שהיה החשב של משרד ראש הממשלה ונשמע מודאג ממה שהוא מגלה. חפץ נשמע מזהיר את שטראוס מפני מעשיו של עזרא סיידוף, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ומפני ראש הלשכה נתן אשל.
 
שטראוס נשמע מופתע מהדרישות המגיעות אליו ומהשימושים החריגים שנעשים לכאורה בכספי האש"ל בנסיעות ראש הממשלה. הוא הסביר כי נהג לתת למנכ"ל המשרד את הסכום שהספיק לו - 1,500 עד 2,000 דולר בכל פעם. "כשראש הממשלה היה במוסקבה קיבלנו רק על ה'מיני־בר', על איזה יומיים או שלושה, 6,000 דולר", אמר. חפץ השיב: "אבל זה בסדר, מותר לו, לא?". שטראוס: "נכון שמותר לו, אבל צריכים גם איזושהי סבירות מסוימת".
 
כמו בתמלילי ההקלטות ששודרו שלשום, של השיחות שניהל חפץ עם היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית פרגו־ברנע, כשהזהיר אותה בתור שומרת סף מפני הסתבכות בהכשרת מעשים לא חוקיים, גם הפעם חפץ נשמע מזהיר את שטראוס. "אתה צריך להניח שיש סיכוי מאוד גבוה שהסיפורים האלה ייגמרו כמו שעזרא היה איתו פעם קודמת (במשטרה). אתה תשב ותצטרך לתת תשובות", אמר. הוא המליץ לחשב: "תתעד את הפעילות שלך כי אתה אדם ישר. אסור בשום פנים שאתה תמצא את עצמך לא מוכן. הם ינסו להפיל עליך דברים ואולי קצת על שלומית (פרגו־ברנע). יש לך את המשפחה שלך, את הבריאות שלך ואת השם שלך. אל תאבד אותם". בהמשך המליץ לשטראוס להיזהר מאוד מראש הלשכה נתן אשל.
 
מהתמלילים עולה כי עובדים זוטרים במשרד ראש הממשלה נוצלו באופן מחפיר. "הדבר החמור ביותר הוא שאשת ראש הממשלה מאלצת אנשים לשלם מכספם עבור כל מיני דברים", המשיך שטראוס, על פי הדיווח של העיתונאי גיא פלג ב"החדשות". "עזרא (סיידוף) מפעיל את כל הצוות של המשרד, שזה דבר מטורף בעיני והם רצים וקונים לה כל מיני דברים. זה פשוט לא להאמין. זה אנשים שאין להם כסף. מסכנים". חפץ המשיך והזהיר: "כשזה יתפרץ, אי אפשר יהיה לעצור את השיטפון. כל האנשים האלה ייחקרו. זה יהיה מרוח על כל העיתונים ואני לא יודע איך זה ייגמר. אם הייתי יודע באופן מפורש על משהו שאני יודע שהוא פלילי, אז מיד באותה שנייה אני מתפטר. אבל אני רואה דברים שברור לי שציבורית אני לא יכול להגן עליהם כדובר".
 
ראש הממשלה הגיב אמש על הדיווחים וכתב בפייסבוק: "חדשות 2 משדרים כל ערב רכילות שקרית ועושים רצח אופי לי ולמשפחתי. ממש תעמולה בולשביקית שכל כולה סיפורים מלפני שנים, שלא היו ולא נבראו. משך שנים הם קברו ואיתרגו ביזבוזים וחריגות של עשרות מיליונים מצד ראשי ממשלות ונשיאים מהשמאל, ונגדי הם מנהלים קמפיין של רצח אופי על גלידה, חמגשיות ורכילות שקרית. את הדמוניזציה הזאת הם עושים באופן קבוע לימין, לדתיים, למסורתיים - לכל מה שהוא לא הם. ברור למה הציבור לא קונה את השטויות שלהם".