"חפץ היחיד שהבין שמה שמתרחש שם יסתיים בחדרי החקירה", כך אמר היום (שלישי) כתב המשפט של חברת "החדשות", גיא פלג בראיון לכאן ב', כשהוא מתייחס להקלטות חפץ אותן פרסם. "צריכים לומר שמדובר באדם חד מאוד, מתוחכם מאוד. בזמן אמת כשהיועץ המשפטי לממשלה נפנף את היועצת של משרד ראש הממשלה, ניר חפץ הבין שיש עבירות פליליות שיגיעו לבית המשפט".



"מצד אחד הוא דואג לחברים הקרובים שלו", הוסיף פלג, "הוא לא הקליט את עזרא סיידוף. אבל מהצד האחר חודשיים אחרי ההקלטות האלה הוא עוזב וחוזר אחרי שלוש שנים כשהוא חוד החנית נגד האנשים אותם רמסו. תחשבי על האישיות המורכבת של האיש הזה. במשך שנים הוא מגיע לאולפנים ואומר כי רודפים את משפחת נתניהו ורודף את האנשים החלשים וקשי היום".



פלג המשיך ואמר כי "יוסי שטראוס, החשב, אומר במילותיו שלו שמדובר באנשים קשיי יום, עובדי קבלן המרוויחים שכר מינימום. על כל פנים מדובר באנשים שמבקשים החזר על דברים שהם נאלצו לקנות מכספם והוא נמצא בדילמה. הוא שומר הסף והוא חושב שלא צריך לקנות את זה לבני המשפחה ומצד שני הוא מבין שאם הוא לא משלם את החשבונית אז העובד נאלץ לספוג את התשלום".



"ההקלטות מלפני שמונה שנים הרבה לפני מה שמיוחס לשרה נתניהו ועזרא סיידוף. אז צריכים לחשוב מה אמרו שומרי הסף הללו. אנחנו שומעים את ברנע פרגו זועקת לעזרה. הפעם אנחנו יכולים להסתמך על החומר. שומרי הסף נאלצים לבלוע את זה. הם מבינים כי שרה נתניהו לא יכולה לקחת ניקוי יבש לחו"ל כי היא אוהבת את הריח. מהחומר אנחנו למדים שהאחראית נסיעות אומרת שמחיר החדר יירשם כיותר גבוה כדי שיהיה אפשר להכניס דברים אחרים. שומרי הסף שואלים למה צריך לשפץ להם את הבית. אז הם אומרים שזה צורך ביטחוני וכדומה".



"אני משוכנע שראש הממשלה אינו שתיין", אמר פלג על הדברים שנאמרו בהקלטות לגבי חשבון של 6,000 דולר במשך יומיים על שימוש במיני בר במוסקבה. "גם הדברים שאמר מני נפתלי על הרגלי השתייה של שרה לא מגיעים לסכום הזה", הוסיף, "אז או שמישהו רוקן את המיני בר ולקח את זה לאיפשהו או שהתגובה של ראש הממשלה מספרת משהו, שכל המשלחת רשומה על ראש הממשלה וכולם התכבדו. זה לא פלילי הסעיף הזה, אבל הדעת פשוט לא סובלת את זה".