הביקור ההיסטורי של הנסיך וויליאם כולל בתוכו את הסמלים והמקומות החשובים ביותר במדינת ישראל, אך מעבר לכך, ברור לכולם שלא מדובר בביקור מדיני, אלא יותר סמלי ופחות "מעונב". לאחר שאמש השתתף בשורת טקסים ואירועים, היום (רביעי) פגש הדוכס מקיימברידג' את הנסיכה הבלתי רשמית שלנו, הזמרת נטע ברזילי.



השניים התהלכו בשדרה תל אביבית, שהייתה מוקפת במאות אנשים שצילמו והתרגשו מהאירוע. בהמשך הם עצרו בדוכן בשדרה, שתו ואכלו, וניהלו שיחה קולחת, עם חיוכים וצחקוקים שנשמעו למרחק. לסיום, הנסיך אף עצר ולחץ את ידיהם של המעריצים שצפו בהם, ועמדו מאחורי הגדר שאבטחה את הפגישה. נטע שוב הפתיעה בלוק שלה, ונראתה, כמו תמיד, בליגה משל עצמה.



הפגישה בין השניים לא הותירה אפילו את בית המלוכה אדיש, ובציוץ בעמוד הטוויטר הרשמי של הארמון נכתב: "כפרה עליכם". 




הנסיך נחת שלשום בישראל, ואמש הספיק לבקר ביד ושם בירושלים, נפגש עם נשיא המדינה רובי ריבלין, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיחק כדורגל עם ילדים יהודים וערבים במפגש דו קיום, והשתתף באירוע בבית השגריר הבריטי ברמת גן, שם נאם מול כלי התקשורת וסיפר על יומו הראשון בתל אביב ובירושלים: "טעמתי קצת מתל אביב ומהצעירים המוצלחים שבה. היופי וחוף הים שלה. עיר יפהפיה". 


 


לאחר שהביקור הרשמי בישראל יסתיים, הנסיך יגיע לשטחי הרשות הפלסטינית למספר פגישות רשמיות, ומספר פעילויות לא פוליטיות. הביקור ברשות עורר זעם בקרב דיפלומטים ישראלים לאור ההצגה של הביקור ברשות כביקור "בשטחים הכבושים", על ידי משרד החוץ הבריטי, אך הנסיך עצמו לא התייחס לעניין. מאות אנשים התגודדו במהלך הביקור, ראו את השניים וקראו לעברו קריאות נרגשות.


וויליאם ונטע. צילום: מרק ישראל סלם