הוסר צו הפרסום על פרשת המנהלת מהצפון החשודה בעבירות מין בתלמידות. מן המשטרה נמסר כי החקירה נפתחה בתחילת חודש מאי בעקבות תלונה שהתקבלה ע"י מספר צעירות כנגד מנהלת בית הספר "כנפי יונה" בצפת, לפיה היא ביצעה בהן מעשים מגונים בזמן שהיו תלמידות בבית הספר ואף ניצלה אותן לסייע לה בטיפול בילדיה ובעבודות בית שונות. במסגרת החקירה עלה גם החשד כלפי החשודה להונאה של משרד החינוך במאות אלפי שקלים.

המנהלת (39), אם לשבעה ילדים, נעצרה בגין חשד למעשים מגונים תוך ניצול יחסי מרות ובהמשך שוחררה בתנאים מגבילים. היום במסגרת הדיון בבקשה להאריך את תנאי השחרור המגבילים של החשודה בית משפט השלום בקריית שמונה קיבל את בקשת המשטרה והורה על המשך שהות החשודה במעצר בית מלא בעיר מגוריה. 

אתמול דווח כי המשטרה טענה בבית המשפט כי המנהלת והתלמידה התנשקו, ככל הנראה בביתה של המנהלת, כשהתלמידה כמו תלמידות אחרות, הגיעה אליה בשעות אחר הצהריים. מקורביה של המנהלת טוענים כי נעשה לה עוול בל ישוער: "עשו שיימינג רציני נגדה. כל מה שמיוחס לה הם דברים שלא היו מעולם. מדובר באישה שהיא אם למופת. אם היה שמץ של אמת בפרטים האלו, מדוע לא חקרו אותה עד היום? היא אפילו לא מבינה מה רוצים ממנה. הבית שלה תמיד היה פתוח לכל תלמידותיה שנזקקו לעזרה או נמצאו בתקופת משבר. היא עמלה איתן, שיתפה אותן בפעילות הבית ונתנה להן להרגיש כאחת מבנותיה".

לפי עדויות, מסתבר כי במהלך חודש מאי השנה מחקרה המנהלת פעם אחת, במהלכה הוטחו בפניה גרסתה של המתלוננת נגדה. בתגובה לאלו הכחישה המנהלת כל קשר למה שיוחס לה. בתום אותה החקירה היא שוחררה בהסכמה ובתנאי מעצר בית. מאז אותה חקירה הוא הורחקה ממקום מגוריה ומקום בית הספר אותו היא מנהלת. 

עורכת הדין הפלילית יפעת כהן, פרקליטתה של החשודה, אמרה אתמול כי "הלקוחה מכחישה את החשדות המיוחסים לה. מדובר באמא מסורה לשבעה ילדים שנפלה קורבן, והאבסורד בכל העניין הוא שהיא לא נחקרה מעבר לפעם אחת לפני כחודש וחצי, ומאז היא שוהה במעצר בית, מה שמעיד על כשלים בתיק החקירה".

עו"ד יפעת כהן
עו"ד יפעת כהן