רצח חולני מתוכנן בקפידה: כך מעריכים במשטרה את מה שאירע לפני כשלושה שבועות לפנות בוקר ביפו, עת החליטו על פי החשד שני צעירים, בתה של פאדיה קדיס ובן זוגה של הבת, שניהם צעירים בני 18, לגזול את חייה של האם בדם קר.
היום (רביעי) הותרו לפרסום פרטי האירוע החושפים רצח מזעזע שתוכנן בקפידה מספר שבועות קודם לכן על ידי בני הזוג. חקירת המשטרה שהתנהלה על ידי צוות חקירה מיוחד (צח"מ) של מרחב יפתח, אותו מינה מפקד המרחב נצ"מ דוד פילו, עולה כי בני הזוג הצעירים ניהלו קשר זוגי במשך כשנה וחצי. אלא שהאמא, פאדיה קדיס, שבתה התגוררה עמה בבית המפואר ביפו, התנגדה לקשר מסיבות שנותרו עמה. על פי הערכת החוקרים, העובדה שמשפחת קדיס היא משפחה נוצרייה מוכרת, והזיווג עם הצעיר שהינו מוסלמי ושאינו שורשי ביפו, היווה מקור לבעיה.
בשלב מסוים, כך עולה מהחקירה, לפני מספר שבועות החלו השניים לתכנן את הרצח של אמה של הצעירה. בהודעות וואטסאפ שנחשפו על ידי החוקרים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, נחשף בין השאר: "בוא נגמור אותה, בוא נעיף אותה כבר, בוא נשתחרר ממנה". השניים, כאמור, החליטו לממש את זממם ובלילה שקדם למציאתה של הגופה, הפתיעו את קדיס בשנתה, דקרו אותה בשנתה וגרמו למותה.

אמבולנס וכוחות רפואה ומד"א. צילום: דוברות מד"א
אמבולנס וכוחות רפואה ומד"א. צילום: דוברות מד"א


מיד לאחר מכן, גררו את הגופה אל המקלחת והשאירו אותה שם כשהיא ללא רוח חיים. חשוב להדגיש כבר עתה, כי כבר בראשית החקירה, עם הגעת חוקרי המשטרה לזירה, הועלתה הערכה כי הרצח בוצע על ידי אדם המכיר את הקורבן. הערכה זו התבססה על העובדה שלא התגלו סימני פריצה בבית, מה שמצביע על כך שרק אדם שהכיר את המשפחה יכל להיכנס אל ה"מבצר" הזה, שבו התגוררו קדיס ובת הזקונים שלה.

עם מעצרם של הבת ובן זוגה עלה החשד הראשוני לפיו ביצע החשוד את הרצח תוך שהוא מקבל סיוע מהצעירה. אלא שחקירת הצח"מ ביססה תשתית ראייתית לפיה הרצח בוצע על ידי שני הצעירים יחד ללא קשר מי אחז בסכין בעת ביצוע הדקירות שגרמו למותה של האם, ומדובר בתכנון מוקפד של שניים שפעלו בקור רוח.

עוד עולה מהחקירה, כי שעות אחדות לאחר הרצח, בעוד גופתה של אמה עדיין שרועה במקלחת, התעוררה הצעירה משנתה, התלבשה, וכאילו דבר לא קרה יצאה מביתה בדרכה לבית הספר בו היא לומדת, והמשיכה לנוהג כהרגלה ללא כל סימן שעלול להסגיר אותה כמי שביצעה רצח שעות מוקדם יותר, או כמי שאמה מצאה את מותה בנסיבות טרגיות. רק חקירה מהירה הובילה כאמור למעצרה. ביום ראשון הקרוב יוגש כתב אישום חמור נגד הבת ובן זוגה המייחס לשניים רצח בכוונה תחילה.   



אב המשפחה, גבי קדיס, נרצח לפני שש שנים בחג המולד בידי שניים מחופשים לסנטה קלאוס. המקרה אירע על רקע סכסוך בעלות ואחזקה על דירה ביפו. מי שהורשעו ברצח ערערו מספר פעמים ובאחד הערעורים, קבע בית המשפט העליון כי העדות של אלמנתו פאדיה היא עדות מהימנה ועל סמך זה דחו את הערעור שהוגש לבית המשפט העליון. ארבעה חודשים לאחר מכן מצאה אלמנתו את מותה.