הנסיך הבריטי וויליאם ביקר היום (חמישי) בכותל המערבי לאחר שעלה לקברה של סבתא רבתא שלו, חסידת אומות העולם הנסיכה אליס, בירושלים. הנסיך הבריטי נגע באבני הכותל וטמן ביניהן פתק. מתפללים קראו לעברו: "ברוך בואך הנסיך לירושלים המאוחדת". אנשי הקרן למורשת הכותל לקחו את הפתק שהטמין הנסיך. זהו יומו האחרון של ביקורו של הדוכס מקיימברידג' בישראל - הביקור הראשון של בן מלוכה בריטי בארץ.
הנסיך וויליאם בכותל. צילום: יניר קוזין
הנסיכה אליס מבטנברג ויוון, שהייתה החותנת של המלכה אליזבת, קבורה בכנסייה האורתודקסית הרוסית של מריה מגדלנה על הר הזיתים בירושלים. אליס, שנפטרה ב-1969, הייתה נוצריה אדוקה וביקשה להיקבר בירושלים לצד דודתה, שכמותה הפכה לנזירה וייסדה מנזר. ב-1993, הנסיכה קיבלה את תואר "חסידת אומות העולם" ממוזיאון יד ושם, מפני שהחביאה שלושה יהודים, בני משפחת כהן, בארמון שלה באתונה במהלך מלחמת העולם השנייה.

הנסיך וויליאם בכותל המערבי. צילום: מרק ישראל סלם
הנסיך וויליאם בכותל המערבי. צילום: מרק ישראל סלם

 אביו של וויליאם, הנסיך צ'רלס, וסבו, הנסיך פיליפ, ביקרו בעבר בקבר, שנמצא בגת שמנים למרגלות הר הזיתים. וויליאם נפגש עם צאצאי משפחת כהן במעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בבירה, ביום שלישי לאחר שביקר ביד ושם. 

הנסיכה אליס פון באסנברג. צילום: ארכיון
הנסיכה אליס פון באסנברג. צילום: ארכיון


אתמול פגש וויליאם את זוכת האירוויזיון נטע ברזילי בשדרה תל אביבית, שהייתה מוקפת במאות אנשים שצילמו והתרגשו מהאירוע. בהמשך הם עצרו בדוכן בשדרה, שתו ואכלו, וניהלו שיחה קולחת, עם חיוכים וצחקוקים שנשמעו למרחק. הפגישה בין השניים לא הותירה אפילו את בית המלוכה אדיש, ובציוץ בעמוד הטוויטר הרשמי של הארמון נכתב: "כפרה עליכם".   


הנסיך וויליאם בהר הזיתים בירושלים. צילום: עמית שאבי
הנסיך וויליאם בהר הזיתים בירושלים. צילום: עמית שאבי