הותר לפרסום: בתום חקירה מורכבת עצרה המשטרה לפני כשבועיים תושב אזור יהודה ושומרון בן 35 בביתו, זאת לאחר שפרופיל הדי אן איי (דנ"א) שנדגם ממנו לאחרונה בגין עבירת שב"ח (שהיה בלתי חוקית) בדרום הארץ, הוצלב במאגר הארצי ונקשר לאירוע מלפני ארבע שנים, בו על פי החשד ניסה לאנוס תושבת חדרה סמוך לביתה. מעצרו הוארך מספר פעמים במסגרת החקירה, והיום (חמישי) תוגש לבית משפט השלום חדרה הצהרת תובע ובקשה למעצר עד תום הליכים. 



ראשיתה של החקירה לפני ארבע שנים, כאמור, עם קבלת תלונה במרץ 2014 מצעירה בת 20, אשר דיווחה כי בוצע בה ניסיון אונס בעת שעסקה בריצת בוקר באחד הרחובות הסמוכים לביתה,  ולאחר שנאבקה עם התוקף הצליחה להבריח אותו בטרם ביצע את זממו. כמו כן, היא הצליחה לפצוע אותו, באופן שהותיר על בגדיה כתם דם, שנדגם על ידי שוטרי תחנת חדרה והופק ממנו פרופיל דנ"א.



התיק פוענח לאחר 4 שניםש. צילום: דוברות המשטרה
התיק פוענח לאחר 4 שניםש. צילום: דוברות המשטרה



ההתפתחות בחקירה חלה עם מעצרו של החשוד ששהה באופן בלתי חוקים בדרום הארץ. לאחר שנדגם על פי חוק, נמצאה התאמה של פרופיל הדנ"א שלו עם התיק המדובר בחדרה. בהמשך נמצאה גם התאמה של החשוד לקלסתרון שסיפקה הקורבן בשעתו שזיהתה אותו בבירור במסדר זיהוי שנערך, על אף חלוף הזמן.



במשטרת ישראל מדגישים כי "נמשיך לחקור ביסודיות, תוך שימוש ביכולות טכנולוגיות מתקדמות, על מנת להגיע לחקר האמת, לרבות הפקת פרופיל דנ"א של חשודים והשוואתם למאגר, המאפשר הצלבה והתאמת ממצאים מזירות ואירועים, לשם פענוח פשעים".