קבוצת של רבנים בולטים בציבור החרדי הספרדי, הנחשבים לבעלי השפעה במגזר, מארגנת הפגנה גדולה בסמוך לקברו של הרב עובדיה יוסף בעת ההצבעה על אישור חוק הגיוס בקריאה ראשונה, ביום שני בשבוע הבא.

בהודעה מטעמם נאמר כי "גדולי התורה הספרדים נחושים במאבקם הבלתי מתפשר נגד חוק הגיוס. במסגרת המאבק אותו החלו באסיפה שקיימו בשבוע שעבר, שם הודיעו על שורת החלטות נגד הסכמה כלשהיא לחוק הגיוס, יקיימו לראשונה בכירי הרבנים הספרדים עצרת ענק נגד חוק הגיוס - על קברו של מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל. בעצרת יכריזו הרבנים על התנגדותם הנחרצת לחוקי הגיוס - החדש והקודם".

העצרת תתקיים ביום שני הקרוב במקביל להצבעה בכנסת על חוק הגיוס. הרבנים צפויים להשמיע מספר הצהרות כבדות משקל בפני עולם התורה הספרדי כי במידה והמפלגות החרדיות יפעלו בעד החוק ולא יתנגדו אליו, יורו לכולם לא להצביע יותר עבורם. בראש קבוצת הרבנים עומד חכם משה צדקה שבשיחה שקיים לאחרונה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ציטט בפניו את פסיקת הרמב"ם כי "ייהרגו כולם ואל ימסרו להם נפש אחת מישראל".

בין בכירי הרבנים הספרדים שכבר אישרו את השתתפותם בעצרת נגד חוק הגיוס נמצאים רבי יהודה כהן, רבי יעקב תופיק רבה של העיר ביתר, המקובל רבי יעקב עדס, רבי דוד פנירי רבה של העיר עמנואל ועוד שורה ארוכה של רבנים, מקובלים, וראשי ישיבות מובילות בעולם התורה הספרדי.

הישיבות הספרדיות המובילות במגזר, כבר הודיעו על השתתפותם בעצרת שתתנגד לחוק הגיוס. ביניהם; ישיבת פורת יוסף, ישיבת יקירי ירושלים, ישיבת באר יהודה, ישיבת באר התלמוד, ישיבת תפארת משה, עטרת יצחק, ישיבת מעלות יוסף, ישיבת ברכת ישראל, ישיבת נחלת יוסף, ועוד שורה של ישיבות שצפויים להשתתף.

המפלגות החרדיות צפויות להצביע נגד הצעת החוק בקריאה ראשונה, בתקווה להכניס בו שינויים לקראת הקריאה השנייה והשלישית, אולם הקואליציה תוכל להעבירו בסיוע חברי הכנסת של יש עתיד.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום בהקשר זה: "אנחנו נצביע בעד. זה החוק של יש עתיד בעצם. אחרי הבג"צ שאנחנו הגשנו הם הבינו שהם לא יכולים אלא לחזור לחוק של יש עתיד, אלא שגם הפעם הרמטכ"ל וצה"ל חתומים עליו. אני לא עושה משחקים פוליטיים. אם יש משהו שאני מאמין בו ושהוא נכון בעיניי למדינת ישראל וליחסים המשותפים אני אתמוך בו".

עוד הוסיף לפיד כי "מה שאסור להם זה לשנות מילה אחת כי הפעם זה לא רק יש עתיד, הפעם זה גם הרמטכ"ל וצה"ל חתומים על זה ואני אומר מפה לשר הביטחון ליברמן אם הם ישנו אות אחת בחוק הזה הוא יצטרך באופן אישי לנסוע לחדר הסיעה שלו בכנסת ולהוריד את השלט שכתוב עליו "מילה זה מילה". מפני שאם "מילה זה מילה" תעמוד מאחורי צה"ל והרמטכ"ל ומאחורי החוק של יש עתיד".