מחאת הנכים חוזרת: המפגינים חסמו היום (חמישי) את הירידה לנתיבי איילון ממחלף רוקח למשך כשעה וגרמו לפקקי ענק. המחאה התחדשה לאור העובדה שקצבת הנכים לא הושוותה לשכר המינימום. הערב יקיימו פעילים במאבק הנכים משמרות מחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים ובית שר האוצר, משה כחלון, בחיפה.




חנה עקיבא, מתנועת "קבוצת הנכים הופכים לפנתרים", התארחה בתוכניתם של בן כספית ורוני בראון ב-103FM, וסיפרה: "אף אחד לא אישר לנו שום דבר אבל כמו שמכירים אותנו - אנחנו עושים את מה שנדרש לעשות. אמנם יום חמישי היום ועוד מעט שבת אך גם לנו מגיע שתהיה שבת, גם לנו מגיע לחיות במדינה הזאת. תרמנו מספיק. עשיתי צבא ושלחתי את בתי לצבא, מה עוד עליי לעשות כדי לקבל את השכר מינימום שכל כך מגיע לי".

כשנשאלה מדוע היא וחבריה אינם מרוצים מכך שלאחר המחאות הקודמות הושג מתווה וסכום הקצבה עלה, אמרה עקיבא: "זה לא נכון, הייתי בכל אחת מהועדות בכנסת וכל אחד ניסה לקחת את הספין התקשורתי לעצמו. אף אחד לא עשה שום דבר כמעט. רוב ארגוני הנכים יצאו למחות בחיפה, בבאר שבע, בירושלים ובתל אביב. אנחנו נחסום את כל המדינה. אנחנו גם רוצים לחיות".

מחאת הנכים. צילום: אבשלום ששוני
מחאת הנכים. צילום: אבשלום ששוני


עקיבא המשיכה: "מהמחאה האחרונה זכינו לכ-400 שקלים תוספת. אתם יודעים כמה אנשים נפלו לנו בדרך? אתם יודעים כמה אנשים מתו לנו מאז ההסכם הזה? למה? בגלל שאין קצבה. אדם שהיה צריך את הכסף לאמבולנס וקיבל דום לב כי הוא לא החזיק מעמד מרוב הלחץ שלא יגיע לטיפול הדיאליזה שלו".

"אנחנו דורשים השוואה של הקצבה לגובה שכר מינימום", הכריזה. "שילמתי ביטוח לאומי ו-16 שנים לא העלו את הקצבה. למה? שבנימין נתניהו היה שר האוצר הוא הקפיא את הקצבאות לשנתיים". כשנשאלה על הדברים שהיא שומעת מהנהגים בדרכים שיתפה: "הם כועסים ואני מבינה אותם. חם להם ולי יותר".

להצעה שקיבלה ממגישי התוכנית, לחסום את הכניסה לקיסריה, היכן שנמצא ביתו של ראש הממשלה, במקום את כבישי תל אביב, השיבה חנה: "אם אתה מאשר לי שהוא שם אנחנו נגיע. אנחנו מחכים לו גם בבלפור".

עריכה: איתמר זיגלמן