השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אישר הלילה את המלצותיו של המפכ"ל, רנ"צ רוני אלשיך, לסבב מינויים והעלאת קצינים לדרגת ניצב. בין המינויים הבולטים: תנ"צ יוסי בכר ימונה לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש, תנ״צ יורם סופר ימונה לתפקיד ראש אגף השיטור, תנ״צ שי קופרמן לתפקיד ראש אגף התקשוב החדש שיוקם ויועלה לדרגת ניצב.

גם המזכיר הביטחוני וראש מטה השר לביטחון פנים, תנ"צ אבי אדרי, יועלה לדרגת ניצב, לאחר שארדן ואלשיך סיכמו כי התפקיד ישודרג וכך גם דרגת הנושא בו. 
בסביתו של השר ארדן טוענים כי הוא הבהיר חד משמעית כי אין קשר בין אישור המינויים עליהם המליץ המפכ"ל, לבין החלטה כלשהי לגבי הארכת כהונתו של אלשיך או אי הארכתה. כזכור, לפני כחודשיים נחשף במעריב כי השר ארדן נוטה שלא להאריך את כהונתו של המפכ"ל בשנה נוספ.ת

בשיחות עם מקורביו חזר השר והודיע כי טרם קיבל החלטה לגבי המשך כהונתו של אלשיך. יחד עם זאת, הוא סבור כי אין מקום לפגוע בהתנהלות המשטרה ואת קידומם של קצינים ראויים. יתר על כן, אומרים מקורבי השר, ישנם קצינים שבעקבות סבב המינויים ככל הנראה יפרשו מן המשטרה, והשר לא רצה לעכב את פרישתם. 
שמו של ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, נלקח בחשבון בסביבתו של השר ארדן, כמו גם שמו של ניצב בדימוס בנצי סאו, שנעשו לגביו גישושים, אולם הוא הבהיר כי אין בכוונתו להיענות להצעה לשמש מפכ"ל, שכן הוא עסוק בעסקיו האישיים.