עשרות תושבי חברון התגודדו היום (שלישי) סביב אלאור אזריה, שהגיע לביקור בחברון לראשונה מאז שוחרר מהכלא הצבאי לפני כחודשיים. במהלך הביקור, נפגש אזריה עם ילדי היישוב היהודי, ואף סייר במוזיאון מאורעות תרפ"ט. "ברוך השם אחרי מה שהיא עם אלאור, לא היו כאן עוד אירועי דקירה", אמר אחד התושבים. "כנראה המחבלים הבינו שהם לא יוצאים בחיים בשום מצב כאן", ודבריו התקבלו במחיאות כפיים סוערות.

אלאור, שנראה מחויך, זכה לתמיכה ואהבה רבה מהתושבים, ביניהם גם פעיל הימין ברוך מרזל. אזריה הגיע כשהוא מלווה באביו, ובין החיבוקים החמים שקיבל היה גם אחד מעופר אוחנה, נהג האמבולנס הזכור מהפרשה בכך שלאחר הירי הזיז את הסכין על מנת שתהיה קרובה יותר למחבל. 

אלאור אזריה בביקור בחברון
"המחבלים בקבר ואתה כאן". אזריה בחברון. צילום - ציפי שליסל/TPS
"המחבלים בקבר ואתה כאן". אזריה בחברון. צילום - ציפי שליסל/TPS
 
 

"אני תמיד אומר לאבו שמסייה (מי שצילם את התקרית) הכלב, שהוא כרגע מתחבא פה, שאבו שריף ואל קסראווי, שני המחבלים שניסו לרצוח כאן חיילי צה"ל, נמסים בקבר, התולעים אוכלים אותם, ואתה פה ברוך השם", אמר אוחנה לאלאור. "תשתה לחיים, תקים את החיים שלך. הכלבים נובחים והשיירה של עם ישראל דוהרת קדימה, ואנחנו נדהר קדימה על אפם ועל חמתם של כל הרוצחים. זכור את זה אחי" 
 כזכור, אלאור אזריה שוחרר מהכלא הצבאי לפני כחודשיים, ובכך הגיעה לסיומה אחת הפרשות היותר מעוררות מחלוקת בתולדות מדינת ישראל. עם שחרורו, התקבל בזרועות חמות בקרב חוגי ימין שונים, ואף נערכה עבורו מסיבת שחרור גדולה בעיר רמלה.