מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, קיים הבוקר (שלישי) סיור בגזרת עוטף עזה בכדי לעמוד מקרוב אחר התמודדות משטרת המחוז הדרומי אל מול האתגרים הביטחוניים. המפכ"ל הגיע לאזור בעקבות אירועי השריפות המתרחשים בעוטף עזה ובישובים הסמוכים כתוצאה מ"טרור העפיפונים" מרצועת עזה. רק היום התרחשו שמונה עשר אירועי שריפות בשטחי היערות בארי וכיסופים. 


שריפה ביער שוקדה. צילום: איציק לוגסי, יערן קק״ל

במהלך הביקור, קיים המפכ״ל הערכת מצב בהשתתפות סמפכ״ל המשטרה, ניצב זוהר דביר, מפקד מחוז דרום, ניצב מוטי כהן, וכן גורמי צה״ל, מד״א, כיבוי אש וגופי ביטחון נוספים. בהמשך המפכ״ל סייר בגזרת עוטף עזה וקיבל סקירה ממפקד מחוז דרום על היערכות כוחות המשטרה ומשמר הגבול ופריסתם בגזרה, לצורך מתן מענה מיטיבי לאיומים השונים ומתן שירות וביטחון לאזרחים.



במהלך הסיור אמר אלשיך כי "על משטרת ישראל מוטלת האחריות על ביטחון הפנים, ומשכך אנו מתמודדים עם אתגרים רבים ומורכבים בתחום הלחימה בטרור. מזה תקופה ממושכת שאנו מתמודדים עם תופעה של הגעת בלונים ועפיפוני תבערה שחלקם ממולכדים אל עבר שטחים חקלאיים ולתוך יישובים מאוכלסים. עפיפונים אלה נשלחים מרצועת עזה במטרה לפגוע באזרחי ישראל ובכוחות הביטחון ומהווים אתגר ביטחוני. מבחינתנו, מדובר בטרור לכל דבר ועניין, גם אם לצערנו הוא מבוצע תוך שימוש בנשים ובילדים".



"מצד אחד הנזקים הם משמעותיים, אך לשמחתנו עד עכשיו אין פגיעה בנפש", הוסיף אלשיך, "הפער בין נס לאסון הוא דק כחוט השערה, ותפקידנו עם גופי הביטחון, החירום וההצלה, הוא לנסות ולהגן על האזרחים ולצמצם את הסיכון לחייהם ורכושם ככל שניתן. מה שמגיע מהאוויר איננו באחריותנו, אולם מרגע שנחת על הקרקע, מה שיקבע את התוצאה הוא טיפול מקצועי ובטוח של חבלני המשטרה ולא פחות מכך, הטמעת הנחיות הזהירות לאוכלוסיה בכל הגילאים ובכל תאי השטח כולל המרוחקים. יש להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו, בשיטור הקהילתי ובהסברה״.



מפקד מחוז דרום, ניצב מוטי כהן, ציין כי "אנו במחוז הדרומי מחויבים להמשיך לפעול תוך שילוב זרועות מלא עם הצבא ויתר גופי הביטחון והחירום וראשי המועצות וזאת על מנת להבטיח ביטחון מקסימלי ומענה מיטבי לתושבי הדרום, לצד המשך עמידה במשימות השיטור השוטפות והמאבק הנחוש מול הפשיעה וצמצום תאונות הדרכים".