מקרה נוסף של אלימות נגד צוות רפואי הסתיים בפציעה גופנית ובנזק ארוך-טווח לאנשים שעוסקים יום יום בהצלת חיי אדם. שלשום הייתה זו אחות בבית החולים הגריאטרי 'שמואל הרופא' שבבאר יעקב, שמטופל דקר אותה בבטנה ופצע אותה פצעים בינוניים. בתה של האחות, אסתי, שוחחה הבוקר (רביעי) עם אילה חסון ב־103fm, ואמרה כי "היו לאמא ימים טובים יותר. היא עוד כאובה, בחדר התאוששות אחרי ניתוח ממושך שהסתיים אתמול בשתיים לפנות בוקר".

"החיים השתנו", אמרה בכאב, "אמא שלי היא אחות רחמנייה, והיא נפגעה פגיעה משמעותית. אני לא יודעת אם היא תוכל להמשיך לעבוד. היא בטראומה, ואולי יותר מהכאב - מהמעשה עצמו".
הדוקר, מבקש מקלט מאריתריאה, נעצר אחרי המקרה, ומעצרו הוארך אתמול עד ליום ראשון. לדברי הבת, מדובר בחולה שחפת שהיה מאושפז במחלקה שבה אמה עובדת, וביקש לשוב ולהתאשפז. "לא היה לו בית והוא חיפש בית בבית החולים", סיפרה, "כבר בשער זיהו שזה הוא וניסו למנוע ממנו להיכנס. בגלל שגם הוא וגם אמי דוברי אמהרית, הם ניהלו חילופי דברים, ואז הוא דקר אותה". היא הוסיפה כי הדוקר הגיע מצוייד בסכין ובכוונות זדון. "ממה שאני מבינה הוא הגיע בידיעה שהוא בא לדקור", הוסיפה.

אמך חוותה כבר אלימות בעבר?
"לא, היא תמיד אמרה שאדם בשעת צרתו צריך יותר תשומת לב וסבלנות, והנה - בא מטופל ודקר את אמא שלי".

 

"שימו את חוקי הגיוס בצד"
בעקבות המקרה, ובמקביל לשידור השיחה, השביתו האחיות את מערכת הבריאות בכל רחבי הארץ. בהודעת הסתדרות האחיות נכתב כי "האחים והאחיות חייבים להיות מוגנים במקום העבודה שלהם" וכי מטרת השביתה היא "לומר בצורה הברורה ביותר: די לאלימות! עד כאן!". אסתי הוסיפה דוגמה אקטואלית, ממש מהיממה האחרונה: "אתמול ישבנו בקבלה של בית החולים, כשאמי בטיפול, ומול עיני היה שם ויכוח, שבו המטופלת אמרה שהיא כל כך כועסת שהיא הייתה מסוגלת להוריד שם סטירה. הוכחתי אותה".
מה היית מצפה שיקרה?
"אני חושבת שהשביתה היום הייתה צריכה להיות הרבה יותר קיצונית. צריך משהו מיידי, צריך לשנות את השיח. מישהו למעלה צריך לקחת החלטה ששמים בצד עניינים כמו חוקי גיוס ולהתחיל להתעסק בדבר הזה".
אסתי הוסיפה ואמרה כי לא רצתה לשוחח עם כלי התקשורת, "אבל הבנתי שצריך לזעזע את האנשים, כי רף הריגוש שלנו עולה - ולא בטוח שיזכרו את הסיפור הזה מחר".

עריכה: יניב מורוזובסקי