משחקי המונדיאל, המתקיימים אחת לארבע שנים, נחשבים לאירוע הדגל של פיפ"א ומקבצים סביבם אוהדי כדורגל רבים מכל העולם. כעת, מתברר, לפי דיווחי ראשי המשמרות באגף התנועה, שקיימת ירידה משמעותית בעומסי התנועה, בעיקר בשעות בהם מתקיימים משחקי המונדיאל. מדובר בירידה באזורים המוגדרים כמועדים לעומסים כבדים, בעיקר בשעות אחר הצהריים, בהם מתקיים המשחק הראשון בכל יום. 

באגף התנועה ביקשו לציין כי אין מדובר בבחינה מדויקת, שכן הנושא לא ניתן למדידה, אלא רק בהערכת ראשי המשמרות. עוד נמסר, כי אין לשכוח שמדובר בתקופת הקיץ שבה לא מעט אזרחים מצויים בחופשות, מה שגורם ממילא להפחתה בעומסי התנועה.

"אין אפשרות לקבוע באופן חד משמעי את הסיבה להפחתת עומסי התנועה בשעות הקריטיות", נמסר. "יחד עם זאת, ברור כי קיימת הפחתה בתנועה, בצמתים מרכזיים המאופיינים בעומסי תנועה בשעות מסוימות. צריך לקחת בחשבון גם את העובדה שמתקיימים משחקי המונדיאל וגם את חודשי הקיץ שבהן נמצאים אזרחים רבים בחופשות". 

מונדיאל 2018 הביא עמו הפתעות רבות, בהן הדחתן של נבחרות גדולות כמו ארגנטינה וספרד, שסומנו כמועמדות לזכייה ערב הטורניר. נראה כי למרות הסנסציות הללו, המשחקים ממשיכים לשמור על רייטינג גבוה ומושכים למסך מאות אלפי אוהדי כדורגל, מה שאף הוביל לירידה ברייטינג של הערוצים המסחריים.