"אני חייב לומר שאני לא בטוח שהוא ניחן בחוט השדרה, בנחישות ובעוצמה שמתחייבים מהתפקיד שהוא ממלא", כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בכנס לשכת רואי החשבון באילת, "אני לא מתרשם כך. לא רוצה לומר יותר מזה, אבל אני לא מתרשם שיש לו את היכולת לקבל את ההחלטות שהוא צריך לקבל. היות שזה מתייחס לפרשיות שנחקרות כרגע אני לא חושב שיותר מזה נכון לומר, אבל ההתרשמות שלי לא מבוססת על שמועות".

אולמרט התייחס גם לדברים שכתב בספרו על פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, בהם טען כי הוא "דברן אובססיבי, עבריין ושקרן". "לא נסוג בי ולא משנה אם לדור רוצה שיתבע אותי מחר בבוקר", הבהיר אולמרט, "אמרתי שהוא עבריין פלילי ואני לא משנה ממילתי. הסברתי למה. הבאתי עובדות. צר לי אך חלק מהמערכות הללו לוקות לא פעם. והן מגינות על עצמן באמצעים בלתי נסבלים וכולנו יודעים את האמת הזאת".

אולמרט התייחס גם לפרקליט המדינה הנוכחי, שי ניצן ואמר כי "אני זוכר תכנית טלוויזיה שהופיעה בה נשיאת בית המשפט המחוזי לשעבר הגברת הילה גרסטל שהייתה שופטת מוערכת ואמרה על פרקליט המדינה הנוכחי שהוא איננו דובר אמת ושהוא לא ראוי לתפקידו, לא אני שנחשבתי כאויב שלטון החוק".

פרקליט המדינה, שי ניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"יש אנשים שלא מתרוממים לגודל המשימה המוטלת עליהם", הוסיף, "על פרקליט המדינה הנוכחי כתבתי 'עבד כי ימלוך' האיש שניסה להאשים אותי שניסיתי להבריח חומרים מסווגים שיכולים לערער את ביטחון מדינת ישראל דרש שאשב עוד שמונה חודשים בבית סוהר ואחרי תשעה חודשים אמר שהוא סוגר את התיק בלי חקירה כי נהגתי על פי הנהלים". לגבי הגורמים המנחים את גורמי אכיפת החוק נגדו, טען אולמרט כי מדובר ב"יהירות, זחיחות ותחושה של כוח בלתי מוגבל".

על מלחמת לבנון השנייה אמר אולמרט כי "הביקורת בשעתו הייתה מבוססת על צפייה שהייתה בציבור הישראלי שאנחנו נלחמים ואחרי זמן מסוים יש תוצאה חד משמעית. פה זה לא קרה וזה יצר מעיין תחושה שטופחה על ידי כל מיני גורמים שניסו לקחת את למניפולציה פוליטית כדי לחזק את התודעה שנכשלנו. אני מהרגע הראשון חשבתי שניצלנו את כל היעדים המהותיים ואחרי 12 אני חושב שלא יכול להיות ספק בכך. אין איום יום יומי על תושבי הצפון. תוצאה ישירה של ההרתעה שיצרנו". 
 
על אהוד ברק אמר אולמרט כי "אני חושב שברק סיים את השליחות הציבורית שלו. מגיע לו שנזכור מהשנים הרבות בהם הוא עסק בנושאים שונים את הדברים הטובים ולא להיזכר כל פעם בכל היתר, מה גם שכל היתר כל כך הרבה שחבל לבזבז את כל הזמן זה".

על עסקת שליט אמר כי "חשבתי שאסור לנו לתת לחמאס את מה שהם דרשו. אני יודע שזה היה מאוד פופולרי והוסיף יוקרה לראש הממשלה שאנשים רקדו ברחובות כשגלעד שליט השתחרר. אני עמדתי על סף קיום עסקה שמספר המשוחררים היה פחות מרבע מהמספר ששוחרר בפועל ומבחינת האיכות הטרוריסטית שלהם הם היו בקטגוריה שונה לחלוטין ולא הסכמתי לעשות את זה כי חשבתי שלמדינת ישראל כמדינה היה אסור לעשות את זה". 

על הפרסומים כי תוצמד לו ולראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אבטחה לעורר החשש לביטחונם, אמר אולמרט כי "בדיוק היום קראתי בעיתון שהממשלה הייתה אמורה לקבל החלטה להחזיר את האבטחה. לכאן הגעתי כמו נוסע אחר שעולה על מטוס ארקיע וטס לאילת וכנראה גם אחזור ככה, אבל מחר אולי כבר לא אהיה לבד. אני יכול להגיד שבשנה האחרונה הייתי בהרבה מאוד מקומות בחלקם גם מקומות שאינם מקיימים יחסים עם מדינת ישראל. קראתי אתמול באחד מהאתרים שהתלוננו שראו אותי בסוצ'י במשחק של ספרד מול פורטוגל ויכלו לגשת אלי. אני מאוד נהנה מזה. רוצים לעשות סלפי. מעולם לא הייתה לי שום בעיה להסתובב בכל מקום שרציתי להסתובב".

בנוגע לטרור העפיפונים אמר אולמרט כי "מדינת ישראל לא יכולה בשום פנים ואופן שמישהו ינסה לחדור את גבולה. הם לא באים להיות בייבי סיטרים אלא  מגיעים כדי להרוג ילדים. צריך למנוע כניסתם בצורה שלא תותיר כל ספק, אין לי ויכוח עד כאן עם הממשלה. אבל ישראל היא מדינה חזקה האם הדרך היחידה שלנו  לעצור אותם היא רק  באמצעות ירי צלפים? הרי אין ספק שאפשר למנוע זאת, האם כל העוצמה הצבאית מתנקזת ליריות של צלפים על אזרחים שחלקם מוסתים? הרי הממשלה הזו דנה בשיפור ההומניטרי בעזה כי גם היא מבינה שהאוכלוסייה שם לא כולה טרוריסטית, אבל היא מוסתת  וקורבן לטרור בעצמה".

טרור העפיפונים. קרדיט: רויטרס

 
עוד הוסיף אולמרט כי "אני חייב לומר שאני שומע שעושים פאניקה מעפיפונים - זה מאיים על קימה של מדינת ישראל? אז שרפו. זה בטח לא נעים וצריך למצוא פתרון, אבל לא חושב שיש כאן סכנה על בטחון ישראל. צריך למנוע כניסתם ויש עשרות דרכים לפני שימוש בנשק שהורג אנשים. ואומר את זה ראש ממשלה שהרג הכי הרבה פלסטינים בעופרת יצוקה".
 
"ב-2004 הייתי בפורום עם כמה שרים שבאו לדוח ראשי המודיעין ואמרו שככל הנראה לאיראן תהיה יכולת גרעינית עד 2009. היום אנחנו ב-2018 ואין להם פצצה. עשינו משהו בשנים האלה, לא דיברנו. עשינו דברים שעוד 50 שנה לא נוכל לדבר עליהם. ואז אולי יהיה מי שירכין את הראש ויגיד כל הכבוד לחיילים העלומים שלנו. תפקידנו לסכל במינימום דיבורים ובמעשים שקטים ויעילים. הלוואי ויכולתי לחלוק אתכם בהחלטות שהייתי צריך לקבל בעזרת גיבורים שלעולם לא תדעו מי הם".