ממעיטים בעוצמה? המכון הגיאולוגי בארצות הברית פרסם הלילה (חמישי) נתונים על רעידת האדמה שפקדה את ישראל אמש, וטען כי הרעידה הייתה חזקה יותר משדווח בישראל. על פי המכון הגיאולוגי USGS, עוצמת הרעידה הייתה 4.7, בעוד בישראל דיווחו כי עוצמת הרעש היה 4.5. בנוסך לכך, במהלך הלילה הורגשו באזור הכינרת, שם היה מוקד הרעש, רעידות משנה בעוצמה של 3.2.



כזכור, שתי רעידות אדמה הורגשו אתמול בישראל, הראשונה - בשעות הבוקר, הורגשה בעיקר בצפון הערב ונמדדה בעוצמה של 4.1, בשעות הערב הכתה רעידת אדמה חדשה יותר שהורגשה בעיקר בגליל, בעמק יזרעאל, הגלבוע, בקריות, בעמק הירדן וברמת הגולן. גם תושבים בתל אביב דיווחו על רעידות של חפצים במשך כמה שניות. בפיקוד העורף צייצו כי הורגשה רעידת אדמה בצפון הארץ וכי הם מרעננים את ההנחיות כיצד יש לנהוג ברעש. עם זאת, באף אחת מהרעידות לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.



רעש האדמה שאירע בערב גרם לבהלה ולדאגה בקרב רבים, החוששים מפני גל של רעידות אדמה. "פתאום הנברשת בסלון החלה לנוע, בעת שראיתי טלוויזיה. הרגשתי שמשהו זז ואחרי כמה שניות זה נגמר", סיפר דוד המתגורר ברמת גן. באזור קרית שמונה דיווחו תושבים על רעידת האדמה שהורגשה בעוצמה חזקה וגרמה לחלונות לרעוד ולמיטות ושולחנות לזוז קדימה ואחורה.