בתום חודש של הידברות ומסע האשמות הדדיות של משרדי האוצר, העבודה ורווחה במחדל אי הפיקוח על הפעוטונים הפרטיים, הגיעו שני המשרדים לפשרה על חקיקה ממשלתית בנושא. הצעת החוק הממשלתית רחוקה ממתווה פיקוח כולל על הגנים, כפי שהציע יוזם החוק ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני, ובכל זאת מהווה צעד ראשון של המדינה בעשיית סדר בתחום הפרוץ. זאת, לאור ריבוי מקרי ההתעללות בפעוטות שנחשפו לאחרונה, ובראשם הריגתה של הפעוטה יסמין וינטה. החובה לקבל רישיון מהמדינה לפתיחת גן ילדים יחול בתחילה רק על גנים גדולים יחסית. כצפוי, בשל מגבלות שהטיל משרד המשפטים, לא תחול חובת התקנת מצלמות במעגל סגור, אלא יתווספו תמריצים להתקנתן. 
ביום ראשון הקרוב יגישו לממשלה שר העבודה והרווחה חיים כץ ושר האוצר משה כחלון חוק מוסכם לפיקוח והסדרה של מערך המסגרות לגיל הרך, שיקבע חובת רישוי למעונות, תוך קביעת סטנדרטים שיבטיחו את שלומם וטובתם של הילדים. החוק יקבע לראשונה הסדר פיקוח על התנאים במעונות לצד יצירת כלי אכיפה מנהליים, סמכויות מפקחים והוראות עונשין.
ההצעה הממשלתית תשית חובה על בעלים של מעון יום לפעוטות להוציא רישיון הפעלה אשר יינתן מהממונה על מעונות במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים. תוקפו של רישיון ההפעלה יהיה לשנה, ולממונה הסמכות לחדשו לתקופה נוספת של שנתיים ולאחר מכן לתקופה נוספת של חמש שנים בכל פעם. כמו כן, ייקבע הסדר פיקוח על התנאים במעונות לטובת שלומם של הילדים. לצורך הבטחת הציות להוראות החוק לממונה על מעונות היום, יינתנו כלי אכיפה מנהליים לצד סמכויות אכיפה והרתעה פליליות, בהם סמכות למתן צו הפסקה מנהלי לשם סגירת מעון, הטלת עיצומים כספיים על הפרות ספציפיות שנקבעו בחוק וכן התראות מנהליות. כל זאת, לצד הוראות עונשין לפיהן הפעלת מעון יום ללא רישיון הפעלה או בניגוד לתנאי הרישיון הן עבירות פליליות.  

התקציב לצורך הסדרת מערך המסגרות לטיפול בילדים בגילאי 0-3 יעמוד על 280 מליון שקלים בפריסה לשבע שנים, וכן יוקצה כוח אדם נוסף לאגף מעונות היום. התקציב ישמש לשם הבטחת אכיפה אפקטיבית ויעילה לטובת שלומם וביטחונם של הילדים, תוך מתן תקציב ייעודי במסגרת החלטת הממשלה להדרכת והכשרת מטפלות וכן לצורך סבסוד התקנת מצלמות במעונות יום.
חוק הפיקוח יגיע להבשלה מלאה בתוך שש שנים, כאשר יחול תחילה רק על מעונות יום אשר שוהים בהם 28 פעוטות לפחות. לאחר מכן, יחול החוק על מעונות שבהם 18 פעוטות לפחות, עד שבתום השנה השישית החוק יוחל על כל מעון יום אשר שוהים בו 7 פעוטות לפחות.
שר האוצר, משה כחלון, אמר כי ״הסיכום אליו הגענו מאפשר את הגברת הביטחון, השמירה והפיקוח על היקר לנו מכל - הילדים שלנו. קידום מהלך זה לצד הצעתה של חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון שמסדירה את נושא התקנת המצלמות בגנים יעניקו ביטחון רב יותר לילדים ולהורים, ולא פחות חשוב מכך, יסייעו לשמור על שמן הטוב של הגננות והסייעות ששומרות על הילדים שלנו״.
שר העבודה והרווחה חיים כץ מסר: ״מדובר בפריצת דרך. עשינו את הטוב ביותר במסגרת התקציב שמשרד האוצר הקציב לנושא. התחלנו במהלך שיבטיח את שלומם של ילדי ישראל, נחזק את הפיקוח ונקבע סטנדרט גבוה וברור להפעלה כיאה לילדנו הקטנים״.

הקואליציה לחינוך מלידה ביקשה למסור כי "אנו מברכים את שרי הרווחה והאוצר על החלטתם לאשר ולתקצב את חוק הפיקוח שיעלה ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים. נדרשים תיקונים מהותיים  לחוק, אך זהו צעד ראשוני ופורץ דרך. לראשונה בתולדות המדינה אנו רואים הכרה בגילאי לידה עד שלוש שתביא לשמירה על שלומם וביטחונם של הפעוטות. במציאות בה אין אף גורם במדינה שיודע היכן נמצאות המסגרות ומה נעשה בהן - זה צעד דרמטי קדימה. יחד עם זאת, אנו דורשים כי החוק יחול על כל מסגרת המכילה 6 ילדים ומעלה. הפקרת המסגרות המונות פחות מ- 28 ילדים בשנה הראשונה - תשאיר רבבות פעוטות בסיכון".
 
עוד נמסר מטעם הקואליציה לחינוך מלידה: "החוק יגיע להבשלה מלאה תוך שש שנים. "חינוך מלידה" תמשיך ללוות את התהליך עד ליישומו המלא והתקין של החוק, ובתוך כך הכשרה והדרכת צוותים וקביעת נורמות ניהול, תקינה ופיקוח. הקואליציה לחינוך מלידה מושיבה סביב שולחן אחד את כלל הגורמים העוסקים בגיל הרך - אנשי חינוך, הורים, אקדמיה, רשויות וארגוני מגזר שלישי. כולנו תמימי דעים בצורך המיידי בהסדרת המסגרות לגיל הרך לכלל ילדי ישראל. אנו מברכים את חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר הועדה לזכויות הילד ואת חבר הכנסת יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך, על המאמצים הרבים שהשקיעו לאורך תקופה ארוכה ולא הרפו מהנושא עד להבאתו לחקיקה, ודורשים מהם להחיל את החוק כבר מעכשיו".