צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים פעלו הערב (חמישי) בשריפת ענק שהשתוללה סמוך לישוב בית מאיר, שבאזור בית שמש. כוחות כיבוי מכל רחבי המחוז הוקפצו לאזור בניסיון לבלום את האש. כמו כן, טייסת כבאות והצלה "אלעד" הוזעקה לסייע לכוחות הקרקע. בעקבות השריפה ומתוך חשש לחיי האנשים המתגוררים באזור, החל פינוי של תושבים מבתיהם. 


שריפה סמוך לבית שמש. צילום: דוברות כבאות והצלה

נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, מסר מהשטח: "לוחמי האש של כבאות והצלה התמודדו עם שריפה ביישוב בית מאיר. הפעלנו פה כ-20 צוותי כיבוי, 10 מטוסים ופינינו קו ראשון של בתים מחשש לסכנה לתושבים, כרגע אין סכנה. אני מבקש מכולם להישמע להוראות הכבאות". 



מספר שעות לאחר מכן, הצליחו כוחות הכיבוי לבלום את השריפה, ולהשיג רגיעה משמעותית באש. הישוב בית מאיר יצא לחלוטין מכלל סכנה. מדוברות הכבאות נמסר כי בכדי לבצע כיבוי מוחלט של כל מוקדי האש אשר עדיין בוערים, פועלים כ-20 צוותי כבאות והצלה. טייסת הכבאות "אלעד" עם זאת סיימה את פעילותה עקב החשיכה. 


שריפה סמוך לבית שמש. צילום: כבאות והצלה


ניסיונות הכיבוי. צילום: דוברות כיבוי והצלה



כזכור, לפני כשבועיים פרצה שריפה בבניין בירושלים, בשכונת מאה שערים. למקום הוזנקו חמישה צוותי כיבוי והצלה שחילצו את כל הלכודים בבניין, כשהם במצב קל לאחר ששאפו עשן. מהחקירה הראשונית עלה כי השריפה החלה ככל הנראה בעקבות הצתה של המבנה. גורמים המעורבים בחקירה העלו את החשד כי ילדה בת 11 שחולצה מבית גרמה לשריפה זו, ולמספר מקרים נוספים. 



בהמשך לטרור עפיפוני התבערה, המכה בעוצמה בעוטף עזה, חשף צה"ל לפני כשבועיים תיעוד של דרכי הפעולה של החוליות המשגרות משטחי הרצועה את עפיפוני הנפץ. בהודעה נמסר כי "טרור ההצתות הוא מעשה טרור מכוון ומתוזמן של ארגון הטרור חמאס. חמאס מוביל את תופעת טרור עפיפוני התבערה והנפץ, הוא שעומד מאחורי שיגורם והוא ישא באחריות לתופעת טרור זו. לאחר שתחילה החלה התופעה כתופעת טרור עממי, ניכר בשבועות האחרונים כי חמאס מוביל מהלך זה כפעולה מאורגנת, במסגרתה משוגרים בלוני ועפיפוני תבערה ונפץ מגבול רצועת עזה לעבר שטחי ישראל".