הצעת חוק חדשה של הקואליציה מציעה שהכנסת תפקח על תקציב המשטרה, כך דווח הערב (חמישי) בחברת החדשות. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש (ליכוד), יוזם הצעת חוק המגבירה את השליטה של הפוליטיקאים על תקציב המשטרה. היום אישרה הכנסת את התקציב באופן כללי, והמשטרה רשאית לעשות איתו מה שהיא רואה לנכון. יש לה חשב ואין על כך פיקוח פרלמנטרי.

אך על פי הצעת החוק של ח"כ קיש, העומד בראש הוועדה המפקחת על המשטרה בכנסת, המצב הזה אינו סביר ולכן יש ליצור ועדה משותפת לוועדת הכספים וועדת הפנים שתאשר כל העברה תקציבית משמעותית. תקציב המשטרה עומד על 25 מיליון שקל. לפי הדיווח, באופוזיציה מתרעמים על הצעת החוק וזאת על רקע חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. החוק מאפשר לחברי הכנסת להעביר פחות תקציבים לחקירות ויותר תקציבים לדברים אחרים. 

"הכוונה היא באמת שתהיה יכולת בכנסת לכוון משאבים. למשל אנחנו מתלוננים על כך שחסרים משאבים לטיפול בטרור החקלאי", אמר ח"כ קיש. "עכשיו, אם תבוא המשטרה ותרצה להזיז משאבים, למשל ממג"ב לדוברות המשטרה, אז אנחנו נוכל להגיד שלזה אנחנו לא מסכימים ולמנוע מהלכים שכאלה. אז כן, נוכל להתערב בהקצאת המשאבים".  



רוני  אלשיך. צילום: אבשלום ששוני
רוני אלשיך. צילום: אבשלום ששוני



ח״כ רויטל סויד (המחנה הציוני), סגנית יו״ר הכנסת, אמרה בתגובה: ״רק ״במדינת נתניהו״ והליכוד הנחקרים שולטים על המשאבים של החוקרים. קודם בחקיקה מגבילה וכעת בהעברת כספים, בכל דרך מנסים בקואליציה לשלוט במשטרה ולפגוע בעצמאותה. אני קוראת לשר ארדן לעמוד לצד המשטרה, להתנגד להצעה ולמנוע את קידומה״.