למרות מצבו הבריאותי של אחד מילדיה של מרסי פונמילולה אולסגום, השוהה הבלתי חוקית מניגריה שנכלאה יחד עם ארבעת ילדיה בכלא גבעון, וסיפורה פורסם לראשונה במעריב, נודע למעריב אונליין כי אנשי רשות האוכלוסין והגירה הגיעו הלילה (שבת) לכלא גבעון, כדי להכין את האם וילידה לגירוש מישראל. בנוסף לכך נודע למעריב כי הבקשה ההומניטרית שהוגשה על ידי חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) בנוגע לבנה של אולסגום טרם קיבלה התייחסות משר הפנים אריה דרעי ונדמה כי הגירוש יתבצע לפני שהבקשה תידון.



כזכור, האם הגיעה לארץ באופן לא חוקי בשנת 2010, אך כל ילדיה נולדו בארץ. לפני כחודש דפקו על דלת ביתה שוטרי משטרת ההגירה והציבו בפניה את הברירה הקשה: לעזוב את ישראל עם ילדיה, או להתלוות אליהם למעצר. בלית ברירה, אולסגום בחרה להיכנס עם ילדיה לכלא. בעקבות זאת החמישה נשלחו לכלא וזאת למרות גילם של הילדים ומצבו הבריאותי של הבן הבכור, שסובל מקשיים התפתחותיים קשים. 



האם הניגרית וילדיה בכלא גבעון, צילום: אבשלום ששוני
האם הניגרית וילדיה בכלא גבעון, צילום: אבשלום ששוני



"תיק בעל טעמים טעמים הומניטריים יוצאי דופן"


בבקשה שהגישה ח"כ רוזין למשרד הפנים נכתב: "בקשה זו עוסקת בנסיבות מיוחדות בהן חייהם, גורלם ומצבם הנפשי והפסיכולוגי, של ארבעה ילדים ואמם - מוטלים על כף המאזניים", נכתב במכתב שהפנתה ח"כ רוזין אל שר הפנים. "מדובר בארבעה אחים אשר שניים מהם, והבכור במיוחד, סובלים מבעיות התפתחותיות שונות והמציאות היחידה המוכרת להם, הנה המציאות במדינת ישראל. הילדים, הנם ילדים מיוחדים, אשר השתלבו בטבעיות בחברה הישראלית וזאת על אף הקשיים בהם נתקלו במהלך חייהם הקצרים והנסיבות האופפות אותם, והם מקבלים סיוע ועזרה מאזרחים ישראליים וממסגרות החינוך והרשויות בארץ. זהו תיק בעל טעמים הומניטריים יוצאי דופן, בו יש לשר הנכבד את המקום והסמכות לשנות גורלות ולהציל חיים של משפחה שלמה. על כן, אבקשך להורות כי משפחת אולסגום תשוחרר בהקדם, וכן אבקש ממך לשקול את השארתם בגבולות המדינה במשך כשנה, בהינתן הנסיבות המיוחדות אשר הצגתי בפנייה זו".



מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בעבר בנוגע לתיק: "מדובר בשוהה בלתי חוקית שנמצאת כאן שנים רבות. כל ערכאה בעניינה קבעה כי עליה לצאת מהארץ לאלתר ואף חולטה לה ערבות בהוראת בית המשפט. הנ"ל עושה דין לעצמה כבר תקופה ארוכה ולא יוצאת. איננו מוצאים מקום לקבל החלטה שונה מזו שקיבל בית המשפט".



אולסגום ומשפחתה. צילום פרטי
אולסגום ומשפחתה. צילום פרטי