אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר מחרתיים שוב באזהרה בפרשת בזק־וואלה (תיק 4,000). מקורבים לחקירה אומרים כי הראיות בתיק זה מוצקות, במיוחד אלה שסיפק עד המדינה ניר חפץ, וכי ראש הממשלה ייאלץ "לשלוף קלף חזק ומפתיע" כדי למנוע מהחוקרים להגיע להחלטה כי קיימת תשתית ראייתית להעמידו לדין בעבירה של קבלת שוחד.
 
כזכור, בתיק זה חשוד נתניהו בהענקת הטבות מפליגות לחברת בזק שהייתה בבעלותו של איש העסקים, ידידו שאול אלוביץ', תמורת סיקור אוהד במיוחד באתר החדשות הפופולרי וואלה, שהיה אף הוא בבעלותו של אלוביץ'. בתיק זה הוכח לכאורה כי ניתן לראות את ההטבות שהוענקו לבזק של אלוביץ', כמו גם את אופי הסיקור האוהד שניתן בתמורה. 
 
צוות החוקרים הבכיר מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, צפוי להגיע למעון ראש הממשלה בירושלים כבר בשעות הבוקר ולהציג בפני נתניהו שאלות נוקבות על יחסיו עם אלוביץ'. מדובר בחקירה שנייה של נתניהו באותה פרשה, והפעם תתמקד החקירה בחומרים שסיפק ניר חפץ, יועצו הקרוב לשעבר של ראש הממשלה, שחשף שיחות עם אלוביץ' ועם גורמים מטעמו.

ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני


במשטרה ינסו לבחון את טיב השיחות ואת מהותן, ולא מן הנמנע כי במקרה שתתבסס תשתית ראייתית נגד ראש הממשלה, יהיו לכך השלכות גם על פרשת השיחות שניהלו נתניהו ונוני מוזס, מבעלי העיתון ידיעות אחרונות (תיק 2,000), שבו החשדות הן שהשניים ניהלו משא ומתן על סיקור אוהד בעיתון ובאתר ynet שבבעלות מוזס תמורת צמצום תפוצתו של מתחרהו של ידיעות אחרונות, העיתון ישראל היום. 
 

שיחות אלה הוקלטו על ידי עד מדינה אחר, ארי הרו, שהיה ראש לשכתו של נתניהו. בפרשה זו לא ניתן להוכיח את מתן ולקיחת השוחד ועיקר הראיות הן השיחות שהוקלטו. חקירת ראש הממשלה מחרתיים תוכננה להתקיים כבר לפני כשבועיים אלא שאז בחרו החוקרים לגבות מנתניהו עדות בפרשת הצוללות וכלי השיט (תיק 3,000) שבו הוא אינו חשוד כלל. נתניהו מסר עדות וסייע לקדם את סיום החקירה.
 
עד לסוף החודש צפויה היחידה לסכם את ממצאי החקירה ולהעבירם אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואל פרקליט המדינה שי ניצן, לצורך קבלת החלטות. בפרשת המתנות (תיק 1000) ובפרשת שיחות נתניהו־מוזס (תיק 2,000) כבר הגישה המשטרה את סיכומיה לפרקליטות, כולל ההחלטה כי גובשה תשתית ראייתית להעמיד לדין את ראש הממשלה בעבירה של קבלת שוחד. עתה ממתינים לסיכומים בתיק 4,000, וזאת משום שבפרקליטות הוחלט לכרוך את שלושת התיקים יחד מאחר והראיות שסיפקו עדי המדינה קושרות בין הפרשיות השונות.