סערת "חוק השואה" הפולני: במהלך תוכניתו של גיא פלג ב-103FM עלה במפתיע לשידור השדרן הוותיק של התחנה, נתן זהבי, שהזדעזע מהדברים שנאמרו על ידי רועי עידן בתוכנית של אראל סג"ל ב-103FM על החוק הפולני: "הנבזות של אנשים שלשונם שלוחה בעכוזי הממסד עוברת גבולות".



זהבי: "נושא השואה קרוב לליבי. הרגיז אותי שאראל סג"ל עדיין לא קיבל את דף המסרים ממשרד ראש הממשלה כי ראש הממשלה הגיב רק כעת לסערה ואמר שהוא מכבד את הערות ההיסטוריונים. סג"ל אמר שמה ש"יד ושם" עשו הוא לא ראוי וגינה את "יד ושם" ואת ההיסטריונים שאומרים שהדברים שפורסמו זה נורא ואיום. אבל שיא החוצפה היא, שרועי עידן (איש תקשורת ותסריטאי), אמר בתוכנית של סג"ל שהחוק הפולני הוא סכסוך פנים אשכנזי. תשמע, הנבזות של אנשים שלשונם שלוחה בעכוזי הממסד עוברת גבולות לפעמים ברמות בלתי נסבלות. אדם שמשדר ברדיו אומר שהסכסוך הזה הוא פנים אשכנזי, שהשואה היא עניין פעוט מהעבר של האשכנזים".



זהבי: "שני דברים ברצוני להגיד: א', שרועי עידן חושב שכל מה שראש הממשלה עושה הוא קדוש ומגנה את "יד ושם" ואת ההיסטוריונים שטענו שהדברים שפורסמו הם איומים ונוראים. אתמול ניגש אליי יהודי זקן ואמר לי שמדובר ב'מנוולים שעושים טיהור לפולנים'. הפולנים היו יותר גרועים מהנאצים. בנוסף רציתי להוסיף  שהאות ב' זה ביבי נתניהו וגם ברגן - בלזן. זה כל מה שרציתי לומר".



פלג: "מעניין מאוד מה קרה כאן. אפשר לייחס לראש הממשלה הרבה מאוד תכונות ואפשר למתוח עליו ביקורת אך לחשוב שראש הממשלה, בשביל אינטרס מדיני, ירק ככה על זכר השואה, זכר הקורבנות והניצולים שחיים בינינו? לדעתי יש כאן משהו מעבר לזה. מאוד מעניין אותי לשמוע את ההסבר של התניהו אם יחליט לדבר עם התקשורת בנושא. הוא הרי לא עונה לשאלות של התקשורת הישראלית. מעניין אם הוא ישגר לנו איזה קטע מהפייסבוק שלו".



נתן זהבי: "בדרך כלל בריצת משוכות רוב הרצים עוברים את מכשולי המים אך יש גם כאלה שנופלים. יש כאלה שנופלים פעם ועוד ופעם ועוד פעם ואז הם כבר צריכים להפסיק לרוץ".



עריכה: איתמר זיגלמן