החיים בצל הרעידות: "אתה מתחיל לדמיין שהאדמה זזה", כך אמרה יפית אברג'ל, תושבת טבריה, העיר שסובלת בשבוע האחרון מרעידות אדמה חוזרות ונשנות. בראיון בגלי צה"ל סיפרה אברג'ל על תחושותיה: "אנחנו לא ישנים. אתה כל הזמן חושב שאולי יש לך סחרחורת, המיטה זזה, המנורה זזה, אני ובעלי כל לילה מסתכלים אחד על השני ושואלים 'הרגשת?'. ואז ישר נכנסים לפייסבוק לבדוק אם עוד אנשים הרגישו. זה נורא מלחיץ. הלילות האחרונים הם ללא שינה". 



"אנחנו הורים לארבעה ילדים, וכל לילה אנחנו בהיכון. אנחנו משאירים את החלון פתוח, ויש לנו תיק מוכן כבר בהיכון. יש לי תינוק בן שנתיים וזה לא פשוט", סיפרה אברג'ל על החיים בצל הרעידות. "אתמול היו 5-4 רעידות אדמה ביום. הרעידה שהייתה לפני כמה ימים הייתה אחד הדברים הכי מפחידים בעולם. מה שהכי מפחיד שאתה לא יודע מתי זה יפסיק". 



עוד אמרה תושבת טבריה כי "הילדים צועקים לי 'אמא המיטה זזה', וזאת תחושה של חוסר אונים. אין שום דבר שאתה יכול לעשות כדי להתמודד עם המצב הזה. רעידת אדמה היא לא משהו שאפשר להתמודד איתו, זה לא כמו שריפה שאפשר פשוט לכבות, אין באמת דרך למנוע את זה. זה משהו שהוא ממש ממש מפחיד". 



מאז תחילת הרעידות בשבוע שעבר נרשמו יותר מחמישים תנודות. אמש הורגשו רעידות נוספות באזור טבריה והכנרת, כשהאחרונה בהם התרחשה בשעות הלילה והתבטאה בשתי רעידות משנה בעוצמה של 3.2 ו-3.1. לפני כן, בשעות אחר הצהריים אמש הורגש רעש בעוצמה של 3.9. הרעידה החזקה ביותר אירעה ביום רביעי בשעה 5:30 בבוקר, כאשר רעש אדמה בעוצמה של 4.1 הורגש בצפון הארץ. בערב באותו יום הורגש רעד אדמה נוסף בעוצמה של 4.5, שמוקדו היה באזור הכנרת וטבריה.