האם גבעת שמואל חוסמת את גינותיה בפני תושבי בני ברק? מיכל וולדיגר, חברת סיעת "הבית היהודי" בגבעת שמואל ותושב בני ברק, העיתונאי בני רבינוביץ', התייחסו היום (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM להפרדה שמבצעת העירייה בגינות ציבוריות ומונעת בכך כניסה ממי שאינו תושב העיר. "הפארקים אינם גדולים, מגיעים המוני אנשים ונוצר בלאגן", הסבירה וולדינגר. 

עם תחילתו של החופש הגדול הודיעה עיריית גבעת שמואל כי הכניסה לפארקים בשטחה תתאפשר אך ורק לתושבי העיר, וזאת באמצעות כרטיסי תושב מיוחדים שיונפקו למשפחות עם ילדים. משמעותה של ההודעה היא מניעת כניסתם של תושבי בני ברק לפארקים העירוניים של גבעת שמואל ולכן התושבים הגיבו בזעם וטענו במדובר באפליה על רקע גזעני.

 


העיתונאי בני רבינוביץ' המתגורר בבני ברק, התייחס לפרשה: "כשבתי, המתגוררת בעיר, מזמינה אותי לטייל איתה בפארקים, היא מזהירה אותי ומקווה שלא יעשו לנו בעיות בגלל שאני מצטרף אליה. כשדנתי בסוגיה עם תושב גבעת שמואל הוא טען שהתושבים משלמים מיסים וזה מגיע להם. אם נמשיך בדרך הזו פארק הירקון ייסגר לתושבים, הכנרת תהיה זמינה רק לתושבי טבריה ולא יהיה לזה סוף. אברי גלעד העלה פעם את הנושא ואמר שהציבור החרדי מגיע לפארק הירקון בתקופת 'בין הזמנים' ולא משאיר את המקום נקי. הוכחתי לו שחור על גבי לבן שגם באמצע השנה החילונים מלכלכים באותה מידה".
 
"בבני ברק יש בדיחה, שאומרת שבין שני בניינים בעיר עומד עוד בניין", סיפר רבינוביץ'. "יש בעיית צפיפות מאוד גדולה בעיר. הגיע הזמן שאנשי העיר ייקחו את זה לתשומת לבם. מעצבן אותי שיש אנשים בגבעת שמואל שרוצים כביכול לייצג את הציבור החרדי בכלי התקשורת אך הם אלו שאני מתבייש בהם".

מיכל וולדיגר התייחסה לזעם של תושבי בני ברק: "אנחנו עיר קטנה, כמו שכונה בפתח תקווה, ואין לנו פארקים אלא גנים פתוחים. לא יסגרו את כל הגנים אלא רק את הגנים שמקיימים בהם גם אירועים. אלו אמנם גינות ציבוריות אך במהלך אירועים סוגרים אותן. הנקודה היא שהפארקים לא גדולים ומגיעים המוני אנשים ונוצר בלאגן. למרות כל הסוגיה אני מזמינה את כולם לבקר בגבעת שמואל, זו עיר מקסימה".

עיריית גבעת שמואל מסרה בתגובה: "מדובר בשעות מסוימות מ-16:00 עד 22:00 בערב בלבד בהן יתקיימו בגינות פעילויות לתושבי העיר".
עריכה: איתמר זיגלמן