ממצא נוסף שחשף הסקר הוא, שתושבי המרכז תורמים ומתנדבים פחות, כאשר 57% מהם ענו כי הם לא תורמים ולא מתנדבים. תושבי הדרום הם אלה שבאופן יחסי מתנדבים ותורמים יותר – 18.3% מהם מתנדבים ו-25.1% מהם גם תורמים, לעומת 16.6% מתושבי הצפון שמתנדבים ו- 16.1% שתורמים. הציבור הישראלי חושב שחברות עסקיות לא תורמות מספיק ולא מספיק מעודדות את עובדיהן להתנדב – 10.2% מהנשאלים חושבים שהן כלל לא מעודדות ולא תורמות, 36% חושבים שהן מעודדות ותורמות במידה מועטה.
"מתן-משקיעים בקהילה" הוא ארגון הפועל להפיכת ההשקעה בקהילה של ארגונים ושל אנשים פרטיים לחלק משגרת החיים בחברה. אהובה ינאי, מנכ"לית הארגון אומרת: "אחת לכמה זמן חשוב לנו לקבל את תמונת המצב הזאת ולכן יזמנו את הסקר. כארגון חברתי אנחנו פוגשים המון רצון טוב ונכונות להשקיע בנושאים חברתיים אך תוצאות הסקר מעידות כי אין די בכך ונכון לומר שהתמונה הכוללת איננה מספקת וכי עבודה רבה עדיין לפנינו". ינאי הוסיפה והדגישה כי: "תרומה והתנדבות הן הביטוי המעשי לערבות הדדית שהיא תנאי לחברה חזקה וזו האחריות של כל חברה עסקית ושל כל אחד מאתנו".