ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר היום (שלישי) שוב במעונו בירושלים במסגרת חקירת פרשת 4,000 (תיק בזק־וואלה). חוקרי יאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית) במשטרה, בפיקודו של תנ"צ אלי אסייג, הגיעו הבוקר למשכנו של נתניהו בבירה, כדי לחקור אותו פעם נוספת בעקבות עדותו הנרחבת של עד המדינה ניר חפץ, ועזבו אותו בתום מעל לארבע שעות.
 
במקביל לחקירתו נחקר באותן שעות, במשרדי היאל"כ בלוד, שאול אלוביץ', הבעלים לשעבר של בזק, ורעייתו, וייתכן כי גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בינתיים נודע כי בעקבות החשד למעורבותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן גם בפרשת 2000 (שיחות מוזס־נתניהו), נוסף למעורבותו בפרשה 1000 (תיק המתנות), מעריכים גורמים המעורים בפרטי החקירה כי מילצ'ן יוזמן לחקירה גם בפרשה זו. 
 
בחודש שעבר עלה החשד שבמסגרת ניסיונו של נתניהו לסייע במכירת חלקים מ"ידיעות אחרונות" לאנשי עסקים בכירים, הוא פנה גם אל מילצ'ן, ועל כך יישאל איש העסקים.בתוך כך נשיא בית משפט השלום בירושלים השופט אביטל חן הורה על דחייה של שלושה חודשים בפתיחת משפטם של שרה נתניהו ועזרא סיידוף בפרשת המעונות. הדיון הראשון יתקיים ב־7 באוקטובר.

ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני

 

ההחלטה על הדחייה הגיעה בעקבות בקשתו של עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של נתניהו, שטען כי ב־19 ביולי, מועד פתיחת המשפט המקורי, נועד לו דיון בתיק אחר. הפרקליטות לא הביעה התנגדות לדחייה. בעוד שבועיים ייצא בית המשפט לפגרת הקיץ, ומשום כך המשפט יידחה לפרק זמן ממושך. סיידוף הסכים גם הוא לדחייה, אולם ביקש "לא לעכב יתר על המידה את ניהול המשפט". עוד ציין סיידוף כי בשלב זה איננו מיוצג בהליך  משום שחברת הביטוח הממשלתית טרם החליטה אם תממן את ייצוגו במשפט. 
 

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט שהתיק יידון בפני הרכב של שלושה שופטים עקב הרגישות הציבורית ומשום שמדובר בעבירות שנעשו לכאורה במעונו הרשמי של ראש הממשלה. בינתיים השופט חן לא נעתר לבקשה החריגה וקבע כי הדיון יתקיים "בשלב זה בפני בלבד" .