רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433 לשעבר, רמז במהלך חקירתו בחשד לעבירות מין במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי ייתכן שהסיבה לזימונו לחקירה קשורה להחלטתו לפתוח בחקירה נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשת מעונות רה"מ. 



במהלך החקירה המדוברת נשאל ריטמן על ידי החוקרים האם הוא יודע מהי הסיבה שלשמה הוזמן לחקירה, ומי, להערכתו, עומד מאחורי התלונה שהוגשה נגדו. בתגובה לשאלות אלו ציין הבכיר לשעבר במשטרה מספר אפשרויות. האופציה הראשונה, לדבריו, היא שהסיבה לזימונו למשרדי מח"ש קשורה לסכסוך שיש לו עם ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ואחד המועמדים להתמנות לתפקיד המפכ"ל בתום כהונתו של רב ניצב רוני אלשיך. 



אפשרות נוספת שהעלה בפני חוקריו היא שחקירתו קשורה לפרקליט המדינה, שי ניצן, שגם איתו הוא מצוי בסכסוך. במסגרת זו, הוא טען כי ייתכן שיש קשר גם לחקירת מעונות רה"מ. 



יורם הלוי. צילום: אבשלום ששוני
יורם הלוי. צילום: אבשלום ששוני



מלבד אלו, הוא טען גם כי לא מן הנמנע שמדובר בקנוניה שלה שותפים, בין היתר, גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות, ורב-פקד צ', ששימשה כעוזרת שלו והייתה הקצינה שהתלוננה נגד ריטמן. 



כזכור, ניר הושעה מתפקידו בשל חשד להתנהלות בלתי תקינה ומערכת יחסים עם הקצינה צ', כאשר במסגרת זו, נטען כי ניר העניק לה סמכויות למינוי עובדים. בעקבות התלונה, הקצינה הועבר תפקיד. ראוי לציין כי ניר ציין בזמנו שבעבר הוא התריע מספר פעמים על התנהגותה של רעייתו של ריטמן, גם היא קצינה במשטרה, כאשר הוא טען, בין היתר, שהיא מתנהגת בצורה אגרסיבית.