עו"ד יעקב שקלאר, עורך דינו של אחד החשודים ברצח אופירה חיים, שגופתה נמצאה הבוקר (שלישי) בחצר ביתה לאחר שנעדרה מספר שבועות, הכחיש את הקשר בין מרשו לאירוע. "למרשי יש אליבי", אמר עו"ד שקלאר והסביר, "עוד לפני היעלמות המנוחה הוא יצא לחופשה באיטליה יחד עם בת זוגו, ובעודם שם המנוחה נראתה ביישוב. לכן, לא ייתכן שידו הייתה בהיעלמות או ברצח". לאחר מכן האשים עורך הדין את המשטרה בכך "שאין לה מספיק מידע ובעקבות זאת היא עוצרת את כל סביבת הנרצחת". כשנשאל עורך הדין האם קיים סכסוך בין רעייתו של מרשו לבין המנוחה ענה עוה"ד כי "סכסוך זה משהו קשה", אך הודה כי בין השתיים היה מה שהוא הגדיר כוויכוח כספי.



גם עורך הדין יהלי שטרלינג, המייצג חשודה נוספת במקרה, מסר בשם המשפחה: "הלקוחה שאני מייצג המומה מעצם החשד שמייחסים לה במשטרה. בו בזמן שהם מבכים את מות המנוחה, הם נאלצים להתמודד גם עם חשדות שכאלה. הם מאמינים שהחקירה תסתיים במהרה וחפותה תוכח, לה באופן אישי אין יד בפרשה",  אמר למעריב. המשטרה תבקש מחר את הארכת מעצר החשודים מבית המשפט.



זירת מציאת הגופה בתל מונד. צילום: דוברות המשטרה
זירת מציאת הגופה בתל מונד. צילום: דוברות המשטרה



כזכור, לפני כשלושה שבועות דווח למשטרה על היעדרותה של חיים על ידי אחת מבנותיה ששהתה בטיול בהודו  וכאשר הניסיון שלה ליצור קשר עם אמה כשל, עלה בה חשש לגורלה. עדיה דיווחה על ההיעדרות המסתורית של אמה ובו בזמן ארזה את חפציה וחזרה לארץ במטרה לסייע למחפשים. באותו זמן, השכנים הצמודים לבית משפחת חיים שהו גם הם בחו"ל ולכן הסביבה הקרובה בחצר האחורית הייתה מבודדת ואיש באזור לא הבחין כי חיים נקברה במקום. גופתה של חיים נמצאה בחצר ביתה, לאחר שמהמקום עלה ריח חריף.



גורמים בחקירה סיפרו עם מציאת הגופה: "ברור לכם שלא יכולנו לפרסם דברים שידענו מחשש של פגיעה בחקירה. הכל היה תחת בקרה עד שהצלחנו להדק את החבל סביב מציאת הגופה". נבהיר כי הפרטים היחידים שנודעו לתקשורת נסובו על יום ההיעלמות והשלב שבו חזרה אחת הבנות מטיול בחו"ל. כל השאר נשאר מבחינת הציבור כפרטים עלומים, עד שהבוקר הכריע ריח חריף את השתיקה הרועמת והוביל את חוקרי המשטרה והמז"פ (מעבדה לזיהוי פלילי) אל חצר הבית, ולא בכדי.