פרטי הפרשה המזעזעת מתחילים להיחשף: הבוקר (רביעי) יובאו שניים מהחשודים ברצח אופירה חיים לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.  לאחד מהם, הגרוש של הנרצחת, מייחסת המשטרה את החשד לביצוע הרצח ולחשוד השני ככל הנראה קשירת קשר.  עוד נודע כי הגרוש הורשע בעבר באיומים על הנרצחת. הבוקר חלק מהחשודים קיבלו הודעה שלא יוארך מעצרם והם ישוחררו בעקבות ההתפתחות המשמעותית בפרשה. 

עו"ד שקלאר, שייצג את אחד החשודים ששוחררו אמר הבוקר: "הלקוח שלי קיבל הודעה על ההתפתחות בחקירה, ושהחשד נגדו הופרך ולכן לא יעלה להארכת מעצר וישוחרר לביתו". איילה ג'יבלי, אחותה של הנרצחת, אמרה כי "לא האמנתי לרגע שאחותי תמצא את מותה במקום שהיא כל כך אהבה, מתחת לאדמה שהיא כל כך טיפחה. זה פשוט מזעזע".

מקורב למשפחה הוסיף: "בדיעבד, כרגע, אולי יותר קל להצביע על חשוד כזה או אחר, אבל אם מסתכלים על מה שקרה במהלך החיפושים, אפשר למצוא נקודות מסוימות שטרם קיבלו פתרון, שכולם חיפשו היה אחד לפחות שהתעסק פה באדמה והשקה גומות כאילו הוא שייך למקום אחר. שוב, זה לא היה משהו שהתייחסנו אליו בזמן אמת, אלא רק עכשיו אנחנו מנסים לשחזר את מה שקרה". 

אחיה של אופירה אמר הבוקר לגל"צ כי לדעתו הרצח היה מתוכנן מראש: "איך אפשר לעכל, כל המשפחה חיכתה לבשורות טובות. הלם מוחלט. האמנו שיהיה סוף טוב, והיא תבוא ותופיע, ובסוף מוות, כזה מי האמין לדבר כזה? זה מתוכנן מראש על ידם, זה ברור מאליו, מה זה? שמו עליה בטון. זה מתוכנן, לא מהיום למחר. היא הייתה אחות בסדר גמור, כזאת שמדברים איתה מתייעצים. כל האחים המומים". 



עורך הדין יהלי שפרלינג, שמייצג את אחת החשודות,  סיפר לגל"צ כי מרשתו שיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים ויש לה אליבי מוצק: "היא משתפת פעולה באופן מלא, עונה לכל השאלות, נחקרה מספר רב של פעמים בעדות פתוחה, לא תחת אזהרה. אתמול עם מציאת הגופה היא עברה לחקירות באזהרה של כל מי שקרוב או טיפה רחוק. כולם נחקרו, היא ענתה לכל השאלות, מכחישה בתוקף שהיא קשורה לזה, היא אומרת שזה לא היה ולא נברא. היא אומרת שהיא הייתה באיטליה בנופש, נופש שהזמינה שלושה שבועות קודם". 

ביום ההיעלמות של אופירה היא הייתה באיטליה?
ביום ההיעלמות היא טסה לאיטליה, ואופירה נעלמה באותו יום. יודעים פחות או יותר את זמן ההיעלמות והיא לא הייתה בארץ. שותפה לרצח היא לא יכולה להיות. בן הזוג שלה שוחרר.
 
טסה לאיטליה ביום ההיעדרות וחזרה מתי?
אני לא יכול למסור את כל הפרטים, אגיד את זה בעדינות. היא חזרה לארץ כשהתחילו להבין את פני הדברים.
 
העובדה ששאר החשודים שנעצרו שוחררו והיא מובאת הבוקר להארכת מעצר, יכולה להעיד שהמשטרה חושבת שהיא משקרת בחקירה?
יכול להיות, אבל יכול להיות שרוצים להבין יותר, רוצים לבדוק מה קרה. יש גם תהיות, יש את זה בכל משפחה, סכסוכים ויש פה ושם כל מיני דברים שרוצים לבדוק יותר לעומק. אין ספק שאין לה קשר, היא לא הייתה בארץ. בן הזוג שלה שוחרר, והוא היה איתה באיטליה, והוא חפר את הבור, אז יש בדיקות אחרות ויגיעו למסקנה שהיא לא קשורה לזה. היא בהלם, היא בשוק, היא לא מבינה מה קורה בכלל, איך לאכול את הסיפור הזה. זה גם אבל, גם צער, כל המשפחה בסחרחורת וטירוף. כל עולמה של המשפחה הזאת חרב בשנייה אחת, גם מבחינת האובדן וגם מבחינת הכל, זה לא פשוט.
 
אתה היית איתה בקשר עוד לפני כן?
לא. לא, רק מאתמול. ביקרתי אותה, ישבתי איתה המון זמן, זה היה במעצר אחרי שהודיעו לה שהיא עצורה. 
 
הצלחת להיכנס לנבכי הסכסוך המשפחתי?
בעייתי להיכנס לזה עכשיו. אני מבין מה שורש הסכסוך, ואני גם מבין שאין לה סיבה לעשות את זה, לה בטוח לא. אין לה אינטרס, אין לה רצון, אין לה כלום, גם אם יש סכסוכים כאלה ואחרים זה לא מגיע לרמה הזו. היא ידעה לפעול בדרך אחרת, אני לא יכול לפרט, היא ידעה לפעול בדרך שונה.
 
אתה ראית את הבור בחצר?
לא.
 
 אני רואה כאן צילומים. זה לא בור נמוך. הוא שוחרר ממעצר אז יכול להיות שהגרסא שלו שמדובר בבור לצרכי גינון התקבלה.
עובדה שהוא שוחרר. אם יש התפתחות כנראה שמישהו סיפר משהו, הוא לא סתם שוחרר. תראה באיזה עולם מפחיד אנחנו חיים. יכול להיות שאתה לקחת את הסמרטוט רצפה שלך ושטפת טיפה את הגינה או את המרפסת, ופתאום מצאו שם גופה, ולך תסביר עכשיו על הסמרטוט. מחקת כל מיני סימנים מהזירה, יש דברים תמימים שאנחנו עושים כל יום ומישהו שמשקה ומטפל בגינה פתאום נחשד ברצח. 

יש לה רעיון מי עשה את זה?
לא אגיד שיש לה רעיון, היא אמרה שהשוטרים אמרו לה מה הרעיון והטיחו בה אותו, היא אמרה שהיא לא מאמינה לזה בשום פנים ואופן. היא לא האמינה שיש גופה בכלל, היא אמרה שזה לא נכון, שעובדים עליה. הריי היא גרה שם, הילדים שלה גרים שם, זה הבית שלה. זה סיפור מאוד מוזר, אנחנו צריכים לקוות שבקרוב היא תשתחרר ויראו מי עשה ואיך עשו.