הלם ביישוב הקטן שבשרון: "אנחנו בהלם. קשה להאמין שדוד עשה את זה. הוא היה אדם כל כך חביב, חמוד ומצחיק", סיפרה היום (רביעי) תושבת תל מונד, שהכירה את אופירה חיים ז"ל ואת דוד, הגרוש שלה שחשוד ברצח האכזרי שלה. בתל מונד שררה תדהמה בעקבות הפרשה, ותושבת אחרת סיפרה כי "המשפחה מוכרת ומושרשת ביישוב. וגם אופירה מאוד מוכרת והיא עבדה גם כמורה מחליפה בבית ספר. היא גם לימדה את אחד הילדים שלי, והתלמידים אהבו אותה. היא נחשבה לאישה מאוד חביבה, חייכנית ונעימה".

התושבים סיפרו על סכסוך כספי חריף מאוד בין שני בני הזוג שהתגרשו, בו היו מעורבים גם בני משפחה נוספים. "לדוד היה זיכיון לקו חלוקת גז ביחד עם החתן שלו, והוא נחשב כאבא מאוד קרוב לשלוש בנותיו. זה סיפור מאוד עצוב ומזעזע, ואנחנו כנראה לא ידענו הרבה דברים, עד שעכשיו הכל יוצא החוצה. היו איומים ביניהם בעקבות סכסוך כספי מאוד קשה וכנראה שלא ייחסו לזה חשיבות, לא האמנו שזה יגיע לממדים מפלצתיים כאלו", אמר תושב נוסף.

החשודה ברצח אופירה חיים. צילום: אבשלום ששוני
החשודה ברצח אופירה חיים. צילום: אבשלום ששוני


בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום בשבוע את מעצרו של דוד חיים, החשוד ברצח גרושתו, אופירה חיים, עד ליום שלישי בשבוע הבא. מדובר בהארכת מעצר קצרה יותר מזו שביקשה משטרה - 13 יום. השופט עודד מורנו כתב בהחלטתו כי "עולה חשד סביר למעורבותו של החשוד ברצח". במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, דניאל שריקי, בתשובה לשאלת עורך הדין שי לוי, כי חיים הודה ברצח והוסיף כי קיימות ראיות נוספות למעורבותו במעשה. עוד אמר החוקר כי שמו של חיים עלה כחשוד במהלך החקירה הסמויה.

בנותיה של אופירה חיים בית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
בנותיה של אופירה חיים בית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


מיד כשהכניסו את חיים לאולם כדי לאפשר לכלי התקשורת לצלמו, התפרצה הבת עדיה וצעקה "זה לא בסדר, אנחנו נתבע, יש צו איסור פרסום". זאת חרף העובדה שהשופט מורנו אישר את פרסום שמו ופרטיו. לאחר מכן אמרה לכלי התקשורת: "אנחנו באבל על אמא שלי, תנו לנו מרחב". במהלך הדיון התמוטט חיים והשופט הורה להוציא אותו על מנת שיקבל זריקת אינסולין. כשיצא מהאולם סימן האב לבנותיו צורת לב עם הידיים ובתו עדיה אמרה לו בקול חלש "אני אוהבת אותך".

עו"ד סננס שואל את נציג המשטרה: "ממתי אתם יודעים שהיא מתה". נציג המשטרה ענה: "מאתמול כשנמצאה הגופה". הוא אישר שהחשודה לא קשורה פיזית למעשה הרצח והוסיף כי בידי המשטרה ידיעה על אופן הרצח וכלי הרצח. עוד אמר נציג המשטרה כי הבת מסרה ארבע הודעות פתוחות ונחקרה פעם אחת באזהרה. עו"ד סננס ביקש חלופת מעצר בבית דודתה של החשודה.

השופט מורנו קבע כי החשד הסביר הקיים בתיק לצורך הארכת המעצר של החשודה אינו ברמה המספקת. "מצבה של החשודה בעניין זה שונה בתכלית ממצבו של החשוד שבגינו הוריתי על הארכת המעצר בשבוע ימים וזה בנכון לעת הזו. אשר על כן ולאחר שהשתכנעתי בחיוב מהחלופה המוצעת אני מורה על שחרורה של החשודה בתנאי ערבות עצמית ע"ס 10,000 ש"ח, ערבות צד ג' ע"ס 9,000 ש"ח והפקדת מזומן ע"ס 7,000 ש"ח למעצר בית מלא לשבעה ימים. הפקדת דרכון ועיכוב יציאה מהארץ למשך 30 יום ואיסור יצירת קשר".

בסיום הדיון אמרה עדיה, בתם של אופירה ודוד, למעריב: "מבחינתנו שום דבר עדיין לא ברור. זו סיטואציה מורכבת ואני מבקשת מהתקשורת להניח לנו. אנחנו באבל ולא מעוניינים לעסוק בנושא".