עורך הדין הפלילי ציון אמיר, מהבכירים במדינת ישראל, הגיב היום (רביעי) בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, לבקשת הזוג נתניהו לבחון את התנהלותו של ניצב רוני ריטמן בטענה שהחקירה נגדם מזוהמת. את המכתב שלחו ראש הממשלה ורעייתו ליועץ המשפטי לממשלה, זאת לאחר פרסום התמלילים מחקירתו של מפקד יחידת להב 433 לשעבר, שטען בפניו חוקריו כי הזוג נתניהו קשור לתפירת התיק נגדו. 

עו"ד אמיר אמר כי "המכתב הוא גם רציני, אך צריך להתייחס אליו בזהירות, עלינו להיזהר לא ליפול לתיאוריות קונספירציה כי בסוף לא ייקחו אותנו ברצינות". כמו כן, הוסיף אמיר כי "המכתב הזה נשען על בסיס עובדתי מאוד מוצק. אם כתב עיתון 'הארץ' פרסם תמלילים יש להניח שהם נכונים ומדויקים קרי שרוני ריטמן חשב שהקריירה שלו עלולה להסתיים בגלל מזימה של נתניהו שביסודה בני הזוג תפרו לו תיק ושלחו את אותה קצינה כדי לפגוע בקריירה שלו".

"אם כך הם פני הדברים, והמפכ"ל יודע מזה, זה דבר מאד קשה ודרמטי, שלא ניתן להשאיר אותו ללא טיפול, ומבלי לקבל החלטות תוך חשיבה להזיז את ריטמן מהטיפול בתיק", הוסיף אמיר. 

השדרן אראל סג"ל תהה על הדברים: "מילא ריטמן בחקירתו, אבל המפכ"ל ידע את הדברים והמשיך? שמעת את המפכ"ל מדבר על חוקרים פרטיים, ראינו את החוקרים? פגשנו אותם? הביאו לנו הוכחה לקיומם?".
 
אמיר השיב: "בהנחה שאלה פני הדברים אז אי אפשר להפריז בחומרת הדברים. מדובר בליקוי מאורות גדול מאוד. החשש הגדול הוא מפני משוא פנים בחקירה, פגיעה מראית העין, הפרדה של כללי מנהל תקין ומצב של ניגוד עניינים חריף שפוגע באמון הציבור במערכות. כל אלו צריכים להדיר שינה מעיני הממונים. לא צריך לחוקק שום חוקים ותקנות, כי יש חוקים שמטפלים בכשלים הללו, אך מישהו צריך לפעול ולרצות לטפל בזה".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן