כשהוא מוביל את החוקרים אל הבור בחצר סיפר בלילה שבין שלישי לרביעי דוד חיים כיצד רצח את גרושתו, אופירה חיים, עטף אותה בשקית, גרר אותה אל הבור והכניסה פנימה כשמיד לאחר מכן כיסה אותו באדמה. מכר של החשוד ברצח פחות בטוח לגבי מה שהתרחש שם, בחצר הבית של אופירה. "הוא סיפר להם איך הוא גרר אותה לבור אבל הרבה דברים פה בסיפור הזה לא נראים לי כמי שהכיר אותו. אני לא יודע מה הסיבה שהוא הודה ברצח אבל נדמה שיש פה עוד הרבה שאלות פתוחות. יכול להיות שהגרוש מכסה על מישהו אחר בסיפור הזה", סיפר.

מערכת היחסים בין השניים עד לגירושין ידעה יותר רגעי שפל , לטענת הגרוש החשוד ברצח. לדבריו בכל השנים גרושתו השפילה אותו והבנות לא היו מעורבות בדבר. לדבריו גם יחסה לבנות היה איום. בשנת 1999 הגישה חיים הנרצחת תלונה במשטרת כפר סבא כנגד מי שהיה אז ועד לפני כ-13 שנים בעלה וטענה כי איים ותקף אותה. שלוש שנים לאחר מכן ב-2002 הוא הורשע בעבירה של תקיפה סתם.

כאשר הובל האב על ידי השוטרים אזוק לבית המשפחה בתל מונד כדי לשחזר את הרצח למול מצלמות המשטרה שכנים שהיו במקום זעקו לעבר החוקרים: "תעזבו אותו הוא לא עשה כלום". גם הבנות, סיוון ועדיה, בחרו לתמוך באביהן כאשר הובא לבית המשפט. הערב הן קברו את אמן בנוכחות מאות בבית העלמין בתל מונד.