חטיפת הילד בן ה-7 מפתח ביתו בקלנסוואה ממשיכה להעסיק את המדינה: בעוד משפחתו של הילד כרים ג'והמור ממתינה בקוצר רוח להתפתחות בדרמה שנקלעה אליה, ראש עיריית קלנסווה, עאבד אל באסת סלמה, טען היום (חמישי), כי הוא מעריך את עבודתה של המשטרה בימים האחרונים, ואת הדריכות שמגלה המדינה כולה סביב הטרגדיה. 



עם זאת, לטענת ראש העיר, אין עדיין התפתחות משמעותית בחקירה, שיכולה להצביע על חזרתו של הילד: "אנחנו מנהלים שיחות עם המשפחה וגם עם המקורבים, ומנסים לשחזר למה זה הגיע לממדים האלו. אני מניח שהאירוע הזה התחיל כניסיון לעניין או לסחוט את האבא, בדיוק כפי שקרה לפני שנה, באירוע חטיפה דומה. אלא שבזמנו נעתר האב לשלם את הסכום הנדרש, והילד הוחזר לאחר מספר שעות".



"אני רוצה להניח שגם הפעם החוטפים התכוונו לאירוע דומה, שבו הם יעלו דרישה לפיצוי, האב ייכנע והילד יוחזר", אמר סלמה. "אבל מרגע שהאב דחה את הדרישה הכספית, החוטפים נותרו עם ילד בידיים, לא ידעו מה לעשות איתו, ועל כן העבירו אותו לגורם אחר". 



ראש העיר חשף כי ככל הנראה, הילד מצוי בידי גוף לא מוכר ברשות הפלסטינית, שאף אחד לא מצליח להגיע אליו: "הילד התגלגל והגיע כמו שאנחנו מבינים, לרשות הפלסטינית, ככל הנראה לרמאללה. שם הוא מוחזק בידי גוף מסוים, שלאיש אין אפשרות להתנהל מולו. קשה מאד להגיע אליו, אפילו אנשי רשות הפלסטינית לא יכולים להגיע לגוף הזה. אני מתפלל ורוצה להאמין שהסיפור הזה ייגמר בטוב". 


היום הפגינו מאות בני אדם מול תחנת המשטרה בטייבה, במחאה על חטיפת הילד. חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשות המשותפת, אמר במהלך ההפגנה: "אם המשטרה תיכשל למצוא את כרים - אף הורה לא יוכל יותר לשלוח את ילדיו בביטחון לבית הספר. כולנו יודעים שאילו היה זה ילד מכפר סבא ולא מקלנסווה כל המשטרה וכל המדינה הייתה על הרגליים. אנחנו לא חצר אחורית, אנחנו דורשים ביטחון". 
 

במשטרה דחו את הביקורות בנוגע לתפקודה ואמרו בהודעה כי "נציין כי משטרת ישראל פועלת מסביב לשעון ומפעילה את מיטב הכוחות והאמצעים שברשותה, אמצעים טכנולוגיים ומודיעיניים, צוותי מו"מ ויחידות מיוחדות של המשטרה, הכול במטרה להחזיר את הילד בריא ושלם לחיק משפחתו ולהעמיד לדין את האחראים למעשה".