שמחה גדולה בקלנסווה: לאחר כארבעה ימים של חקירה סמויה וגלויה, ניהול שיחות ופעילות שנמשכה 24 שעות ביממה, תוך הפעלת כל האמצעים הטכנולוגיים והחקירתיים, הצליחו שוטרי משטרת ישראל להשיב היום (שישי) את כרים ג'ומהור, הילד בן השבע שנחטף סמוך לביתו בקלנסווה. כוחות המשטרה, בסיוע של גורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ויחידות מיוחדות, ניהלו משא ומתן ארוך עם אנשי הרשות הפלסטינית, בסיומו, כאמור, שוחרר הילד החטוף ונמסר לידי השוטרים בדרכם לפגישה עם אביו. מאוחר יותר הושב לידי משפחתו והתקבל בחום על ידי אלפים בקלנסווה.  



חגיגות בקלנסווה

במסגרת המגעים בין הצדדים לקח חלק מחאג' כארים ג'ארושי מרמלה, אשר שידר למשטרה שהילד נמצא במצב טוב, במהלך שהותו אצל החוטפים, ואף היה זה שקיבל לידיו את הקטין עם שחרורו. 



הילד נמסר לאביו לצורך זיהוי והועבר לתחנת המשטרה, שם יעבור גם ככל הנראה בדיקות. במשטרה מדגישים כי במהלך החקירה ומעצר החשודים בחטיפת הילד, היא הצליחה ליצור סיטואציה שבה הפך הילד ל"נטל" על המחזיקים בו, כאשר אנשי קשר מטעם המשטרה הכוונו על ידה למקום החזקתו של הילד החטוף, ואלו שמו ידם על הילד, והובילו אותו לידי המשטרה.



לאחר הבדיקות הרפואיות שיעבור הוא שב לבני משפחתו בריא ושלם, זאת לאחר שצוות של המשטרה יצא לבית המשפחה בקלנסווה כדי להביא את האם ובני המשפחה לפגישה עם הילד.



ח"כ טיבי בצעדת מחאה בקלנסווה, שהפכה לצעדה שמחה
ח"כ טיבי בצעדת מחאה בקלנסווה, שהפכה לצעדה שמחה


בקלנסווה נערכים לחגיגות. כרים לאחר שחרורו
בקלנסווה נערכים לחגיגות. כרים לאחר שחרורו



בכך, אמנם, הסתיימה הדרמה מורטת העצבים שנמשכה כארבעה ימים, כאשר המשטרה מצליחה להשיב את כרים לבית משפחתו, אולם בכך לא הסתיימה החקירה סביב הפרשה, כאשר ארבעה חשודים, ובהם קבלן, מצויים במעצר והחוקרים עושים מאמץ לפצח את הנסיבות שהובילו לחטיפתו של הקטין, סמוך לביתו.



ג'אבר ג'ומהור, אביו של כרים, הוא זה שדיווח לבני משפחתו ולראש עיריית קלנסווה, עבד אל בסט סלמה, כי בנו הועבר בתחילה למשטרה, וכי זמן קצר קודם לכן הוא זיהה אותו לאחר שחולץ מידי אלו שהחזיקו בו. כרים הועבר עם אביו לבדיקות רפואיות כדי לבחון את מצבו הרפואי, והוא הוחזר בסיומן לעיר, שם נערכות, כאמור, חגיגות גדולות. אביו ג'ומהור אמר כי "עכשיו יש שמחה גדולה כי הילד שוחרר. תודה לכל עם ישראל ולמי שעזר, תודה לכולם". 



ראש עיריית קלנסווה הוסיף כי "אצלנו שמחה גדולה, האבא זיהה את הילד והוא נלקח לבדיקות רפואיות. לאחר מכן הוא יגיע אלינו, וכל התושבים והמשפחה, כמו גם כל מי שהתעניין בשלומו, יגיעו לחגיגות גדולות שייערכו במקום. הסיפור הסתיים כשהילד בחיים, וזהו הסוף טוב ביותר. אנחנו מודים למשטרת ישראל ולכל הגורמים שהיו מעורבים בהחזרתו של הילד. כל השאר ייחקר אחר כך".



עם אביו
עם אביו


המפכ"ל אלשיך עם כרים. צילום: דוברות המשטרה
המפכ"ל אלשיך עם כרים. צילום: דוברות המשטרה



ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) ברך על השבתו של כרים הביתה: "כרים ג'ומהור חזר הביתה! הלחץ הציבורי עבד וגם המשטרה התגייסה ופעלה.  הדבר הטוב שיצא מחלום הבלהות הזה הוא שאולי למישהו נפל האסימון שילד ישראלי חטוף חשוב לא פחות מילד תאילנדי תקוע במערה. אולי לפחות חלק מגורמי התקשורת,  מחברי הכנסת ואחרים הצליחו להבין עד כמה האדישות לחטיפה היתה קהות חושים מוסרית שאסור שתחזור". 
"ובינתיים, מה שנשאר", לדבריו, "הוא לקוות שהנחישות תמשיך גם בענישתם של החוטפים ושל כל מי ששיתפו עימם פעולה,  לשמוח בשמחת המשפחה ולאחל לכרים בן ה-7 שיתאושש מהר וידע רק שמחה".