מאות מפגינים נאספים הערב (שבת) בקריית הממשלה בתל אביב, להפגנת ארגוני הלהט"ב נגד האפליה בחוק הפונדקאות. זאת לאחר התייעצויות ולבטים רבים, בסופם הוחלט לבסוף לקיים את ההפגנה המתוכננת, למרות ההסלמה הביטחונית בגבול רצועת עזה. ההפגנה קמה נגד הוצאתם מחוץ למעגל הזכאים להבאת ילדים בישראל באמצעות פונדקאות של זוגות גברים ושל גברים יחידנים. בתוך כך, הכנסת תצביע מחר בקריאה השלישית על התיקון לחוק שמוסיף לזכאים רק נשים יחידניות, שאינן מסוגלות ללדת לידה טבעית.

בארגוני הלהט
"ב, שחלקם מנהלים עתירה בבג"צ נגד האפליה בחוק, החליטו, כאמור, כי על אף ההסלמה הביטחונית בדרום, הקהילה הגאה אינה יכולה להרשות לעצמה לעצור את המאבק, אל מול ההצבעה שתקבע שוב בחוק את הדרתם של להט"בים שווי חובות אזרח בישראל, מהזכות הבסיסית להורות. חן אריאלי, יו"ר האגודה למען להט"ב, אמרה: "הלב נמצא עם אחיותנו ואחינו הלהט"בים בעוטף עזה ובצה"ל. אנחנו מקיימות את ההפגנה גם כדי להשמיע את קולם, מפני שהאפליה חלה על כולנו באופן שווה, ובעוד שהם נושאים כעת בנטל הביטחוני, חובתנו לשאת עבורם בנטל המחאה והמאבק".

אריאלי אמרה כי
 "באנגלית הרהוטה של רה"מ אנחנו גן עדן להט"בי, אבל במציאות חיינו לא מאפשרים לנו להינשא, לא מאפשרים לנו להביא ילדים לעולם ואם כבר הצלחנו, מערימים עלינו קשיים מיותרים. יש גבול לכמה 'לא' אפשר לשמוע, ולא נשתוק עד שהאפליה תסתיים".

הפגנה נגד חוק הפונדקאות. צילום: אבשלום ששוני

עוד הוסיפה אריאלי: "יש קשר הדוק בין העתירות והמאבקים שאנחנו מנהלים, מול הכנסת, מול בג"צ ומול בתי הדין, לבין מי שמחזיק בעמדות המפתח במדינה שלנו. הם נלחמים בנו, ויוצאים נגדנו. זה אולי ייקח עוד 20 שנה, אבל גם הילדים של סמורטיץ', איילת שקד ובנימין נתניהו יחיו בעולם שבו הם מוקפים להט"בים. אנחנו כאן, אנחנו לא הולכים לשום מקום, ואנחנו מתכוונות לשנות את המציאות הזאת אחת ולתמיד. היום אנחנו אומרות כן למדינה שאנחנו רוצות לראות ולחיות בה!"

עם סיום הליך החקיקה בכנסת תשוב סוגיית אפליית הלהט
"בים לדיון בבג"צ. עוז פרבין, יו"ר עמותת אבות גאים, מהעותרות לבג"צ, מוסיף: "אין למדינה כל זכות לשלול מאף אחד את הזכות והחלום להפוך להורים, ולשלוח אותם למדינות זרות לקבל רישיון להורות. יש הזדמנות להקל על מאות אלפי אזרחים את התהליך להקים משפחה ולהביא ילדים ולעשות את זה במדינה שלהם לה הם תורמים מדי יום ביומו, ככל אזרח אחר".

יואב ואיתי ארד פנקס, מגישי הבג"צ המקורי נגד החוק אומרים: "ביום שני תצביע הכנסת בעד או נגד הקהילה הגאה, לא רק ביחס לפונדקאות. זה המבחן האמיתי של הכנסת. ביהמ"ש העליון קבע שהחוק מפלה אותנו, אבל המדינה בחרה לעשות צחוק מהחלטת בג"צ, ולבגוד באזרחים שלה באמצעות הצעת חוק שעוזרת ובצדק, לנשים יחידניות, אבל מנציחה את האפליה של המוני להט"בים שרק רוצים להיות הורים. כל זה במקביל להמשך התנכרות באימוץ. אנחנו לא מוכנים לקבל יותר את המצב שבו אומרים לנו בפנים שאנחנו סוג ב'".

הפגנה נגד חוק הפונדקאות. צילום: אבשלום ששוני



הפגנה נגד חוק הפונדקאות. צילום: אבשלום ששוני