"תיק 4000 מבוסס ומגובש מבחינת תשתית ראייתית, וכל אמירה מצד כל גורם אחר היא לא אחראית בלשון המעטה". כך הגיבו גורמים המעורים בפרטי החקירה לטענות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר חקירתו כי תיק בזק קרס. "כל אחד שנחקר יודע רק על מה הוא נחקר ונשאל ולא מעבר לכך. אם חשוד נחקר שלוש או ארבע פעמים אז כנראה שבכל זאת יש בסיס מוצק לחשדות נגדו. התיק הזה חי ונושם", אמר ל"מעריב־השבוע" גורם המעורה בפרטי החקירה.


חקירת תיק 4000 נחשבת בפרקליטות ובמשטרה לפרשה הגדולה והמשמעותית ביותר, שבה נחשד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות חמורות, לרבות שוחד. אותם גורמים מציינים כי מלבד הראיות שסיפק בראשית החקירה מנכ"ל וואלה אילן ישועה, התיק התחזק עוד בעקבות עדות עד המדינה שלמה פילבר, שסיפר על מעורבותו כמנכ"ל משרד התקשורת במתן אותן הטבות לבזק וכמובן בעזרת עדות ניר חפץ, שצייד את החוקרים בהקלטות מסביבתו של ראש הממשלה.

יש לציין כי בפרקליטות ביקשו מהמשטרה, לנוכח ממצאים שעלו מפרשת 4000, לבחון פעם נוספת את תיק 2000, המתמקד בהקלטות של ראש הממשלה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס בניסיון לקדם את חוק "ישראל היום". זאת למרות שנתקבלה המלצת משטרה כי גובשה תשתית ראייתית בתיק זה. 

 למרות זאת, במשטרה סבורים כי אין מקום לאחד בין התיקים ומציינים כי תיק 2000 נחקר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בעוד תיק 4000 נחקר על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ). במשטרה אומרים כי "בשלב הזה אין כוונה לאחד בין התיקים, אלא לבדוק את המאפיינים בשתי הפרשות. בכל מקרה, תיק 4000 ממשיך להתנהל עצמאית". 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הטענה שראש הממשלה נתניהו עשה עסקה של הקלות לבזק תמורת סיקור אוהד היא מגוחכת וקורסת מול העובדות.
"ראש הממשלה חתם על עסקת בזק־יס לאחר אישור גורמי המקצוע שכללו את הרשות להגבלים עסקיים, מועצת הכבלים והלוויין, גורמי הביטחון, מנכ״ל המשרד והמלצה ברורה של היועצת המשפטית של משרד התקשורת, שכמוה כהנחייה. הסיקור בוואלה על ראש הממשלה היה ונשאר עוין, ונעשה גרוע במיוחד בזמן הקריטי של ערב הבחירות".

עוד נמסר: "פניות בענייני דוברות הן דבר שבשגרה. פניות כאלה בין פוליטיקאים, מו״לים ועורכים מתבצעות כל העת, והטענה שהן מהוות חלק מעסקאות שוחד היא אבסורדית ומכוונת אך ורק לראש הממשלה נתניהו. האם מישהו חושב להאשים את בוז׳י הרצוג בעסקת שוחד, לאחר שהדוברת שלו צולמה כשהיא דורשת מעורך ynet לשנות את הכותרת הראשית של האתר ערב הבחירות?".