זה סופי: לאחר דיונים אינטנסיביים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט, הגיעו היום (ראשון) השניים להסכמה בנושא סעיף ההתיישבות היהודית בחוק הלאום. בעקבות הסיכום, הסיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את התנגדותו מחקיקת החוק. על פי הנוסח המתוקן, שהוצע על ידי בנט, סעיף 7, שעמד עד כה במחלוקת בין השניים ינוסח כעת באופן הבא: "המדינה רואה בפיתוח ההתיישבות היהודית ערך לאומי, וכן תפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה".  

הנוסח המתוקן מוסכם גם על הגורמים המשפטיים וכן על מפלגות הבית היהודי והליכוד. נוסח זה יובא לאישור הוועדה המשותפת לענייני חוק הלאום מחר, זאת לפני ההצבעה במליאת הכנסת. לאור ההסכמה בין השניים בנט צייץ בדף הטוויטר שלו כי "חוק הלאום יאושר. שמח לבשר שלאחר התדיינות עם ראש הממשלה הגענו להסכמה על סעיף ההתיישבות... זהו נוסח שמעמיד את ההתיישבות היהודית כערך לאומי, דבר שתואם את חזון בן גוריון של ייהוד הגליל והנגב". 

 יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג תקפה את ההסכמות: ״חוק היסוד שהתקדם היום הוא לא חוק יסוד הלאום אלא חוק יסוד הגזענות. חוק שנולד בחטא והתקדם בכיפופי ידיים בין הגורמים הקיצוניים והלאומנים שבקואליציה. במקום להיות חוק יסוד אמיתי שמייצר הסכמות רחבות בין כל הקהילות והאוכלוסיות במדינה, הביאו לנו חוק מפלג, מסכסך וגזעני שמייצג את הפשרות שבין ביבי לבנט במקום בתוך כלל החברה הישראלית״.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) הצטרפה אף היא לביקורה וטענה כי: " זהו חוק שמהותו לפלג, לשסע ולהדיר. שום נוסח, כזה או אחר של סעיף 7, לא יכסה את ערוותה של הממשלה המפנה עורף למגילת העצמאות ומסרבת להכיר בערכי הדמוקרטיה והשוויון בחוק הלאום".

ח"כ דב חנין תקף גם הוא את הניסוח המסתמן של סעיף הישובים הנפרדים בחוק הלאום. לדבריו: "בעוד שהניסוח הקודם היה כאילו נייטרלי וקבע כי אפשריים ישובים נבדלים לכל קבוצה, בסגנון המודל הצבוע של חוקי האפרטהייד משנת 1950 בדרום אפריקה, עכשיו המרצע יצא מן השק ונאמר באופן מפורש - רק התיישבות יהודית תזכה לעדיפות. זהו מודל של גזענות בלתי מוסווית המתאים רק לשליטים מושחתים שאיבדו כל בושה".

השר יריב לוין התייחס בעבר לחשיבות החוק ואמר כי "חוק הלאום הוא חוק חשוב ביותר. הוא לא מושלם, אבל אנו עדים לרגע היסטורי בו ניתן לקבוע בחוק יסוד עקרונות מהותיים שמשיבים את משקלם של ערכי הציונות כערכי יסוד של המדינה, ומתקנים לראשונה את מגמת השחיקה המתמשכת במעמדם של עקרונות אלה בפסיקות בית המשפט. אני קורא לכל המפלגות השותפות בקואליציה להבין את גודל השעה ואת גודל האחריות, ולמצוא ביחד נתיב שיאפשר לנו להשלים את חקיקת החוק". 

חוק יסוד הלאום - נוסח מעודכן