"בשם זכויות האדם": סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר פנתה הערב (ראשון) במכתב, לנשיא ההתאחדות העולמית לכדורגל פיפ"א, בבקשה לבטל את אירוח משחקי מונדיאל 2022 המיועדים להתקיים בקטאר. ״כידוע לך, מדובר במדינה שקשורה בקשר חזק לארגוני טרור," כתבה בוקר, "קטאר ידועה בתמיכתה הגוברת בארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה, שב-30 השנים האחרונות גבו את חייהם של רבים מתושבי המזרח התיכון".

"כמו כן קטאר מימנה, ועודנה מממנת את מדינת הטרור איראן, שהתחמשותה הגרעינית שלה מסכנת רבות ממדינות העולם. בנוסף לכל זאת, קטאר מפרה ברגל גסה זכויות אדם של מיליוני מהגרי עבודה החיים בתת תנאים תחת שלטונה", הוסיפה. 

"להתאחדות הכדורגל העולמית פיפ״א שמורות זכויות רבות בניסיון לגשר על פערים בין תרבויות, בין אנשים ובין מדינות. פיפ״א פועלת ללא לאות על מנת להביא שלום עולמי אמיתי, באמצעות ענף הספורט הפופולרי ביותר בעולם - הכדורגל. איזו אמירה תצא מכך שפיפ״א תאפשר את קיום אירוע הכדורגל הגדול בתבל - המונדיאל, בתחומה של מדינה שיש בה כל כך הרבה רשע וטרור? האם קטאר היא המודל לזכויות אדם ולחתירה לשלום שפיפ״א תרצה להקנות לילדי העולם?", המשיכה בוקר. 

גריזמן מניף את הגביע. צילום: AFP


לסיום כתבה סגנית יו"ר הכנסת כי "אסור יהיה לאפשר לצרפת להגן על הגביע בקטאר 2022. אנא ממך, בשם זכויות האדם, בשם הרצון להשיג שלום עולמי כולל - בטל את זכייתה של קטאר באירוח מונדיאל 2022 ותן הזדמנות למדינות אחרות שידיהן לא טמונות בטרור ובסבל האנושי לארח את האירוע".